Sport

2014.04.23. 11:19

Balszerencsés volt Kiss Norbert az ETCC franciaországi nyitányán

Az első futam ötödik körében leesett az Alfa Romeo ajtaja, így nem tudta folytatni a francia versenyt az Unicorse istálló pilótája.

TEOL/R.G.

Nagy reményekkel várta a Túraautó Európa-bajnokság (ETCC) 2014-es nyitóversenyét a teveli Unicorse istálló. Az Alfa Romeo 156 S2000-es kitűnően muzsikált a teszteken, az utolsó, hungaroringi „főpróbán” olyan időket autózott vele Kiss Norbert, amely sokat ígért a franciaországi futam előtt. Az egyik legjobbnak tartott magyar pilótától amúgy is sokat remélt Borbandi Zsolt csapatvezető, de Kiss is úgy vélte, hogy ezzel az autóval esélyes lehet akár a futamgyőzelmekre is.

[caption id="" align="alignleft" width="334"] Kiss Norbert és az Alfa biztatóan kezdett Le Castellet-ben, de aztán beütött a krach (Fotó: Unicorse)
[/caption]

A Le Castellet-i hétvége mindezt igazolta is, kár, hogy nem volt szerencséjük Kisséknek. Az Alfa a pénteki tesztnapon és a szombati szabadedzésen, valamint az időmérőn is kitűnően teljesített, Kiss Norbert kategóriája (Super 2000 TC2) első helyét szerezte meg, ami az összevetésben az ötödik rajtkockát jelentette számára. A szívómotoros Alfa Romeót csak a turbós Chevrolet Cruze-ok és a BMW 320-asok tudták maguk mögé utasítani, a sorozat nagy esélyesének tartott Petr Fulint öt másodperccel verte meg az Unicorse pilótája.

A vasárnapi futamra még jobbak lettek az esélyek, különösen azután, hogy a BMW 320-assal induló német Franz Engstler nem tudott rajthoz állni, így Kiss előtt megüresedett a rajtrács, ami sokat számít a startnál. A verseny maga álomszerűen alakult: a rajtot kitűnően kapta el az Alfa, Kiss az összetett negyedik helyén autózott, ám egy ütközést – Mikhail Grachev (BMW 320) és Andreas Pfister (Seat León) találkozott – követően be kellett küldeni a felvezetőkocsit (Sayety Car).

Az újraindítást követően is folytatódott Kiss Norbert remeklése, a szívómotoros Alfa még a két turbós Chevrolet Cruze-t (az orosz Nyikolaj Karamyshev és az ukrán Igor Skuz rajtolt az élről) is szorongatta, a kanyaroknál igencsak közel került hozzájuk, csak az egyenes szakaszokon tudtak meglépni tőle. Minden jól alakult, amikor az ötödik körben egy korábbi ütközés (Igor Skuz ment neki oldalról) eredményeként leesett az Alfa bal első ajtaja (eltört a zsanér, aztán a menetszél letépte az ajtót), Kiss Norbert így kénytelen volt feladni a futamot.

Az Unicorse szerelői mindent megtettek azért, hogy a második futamra „összefoltozzák” az ajtót, s bár elkészültek vele, a FIA ellenőrei úgy ítélték meg, hogy így balesetveszélyes lenne az indulás, és nem járultak hozzá Kiss második startjához. Az Unicorse istállónak így üres kézzel kellett hazatérnie, ugyanakkor nagy tragédia nem történt, hiszen a franciaországi verseny is igazolta, hogy versenyképes az Alfa Romeo 156-os, és ennek akár már a következő futamon, május 11-én, a Slovakiaringen meg lehet a kézzel fogható eredménye.

A pontverseny állása a Le Castellet-i verseny után: 1. Petr Fulin (cseh, BMW E90 320si) 22, 2. Peter Rikli (svájci, Honda Civic FD) 14, 3. Samuel Sládecka (szlovák, Alfa Romeo 156 S2000) 13, 4. Nagy Norbert (Chevrolet Cruze LT) 9, 5. Michal Matejovsky (szlovák, BMW E90 320si) 7 ponttal.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!