Ország-világ

2007.02.13. 06:53

Mit jelent a tizenöt napos javítási határidő?

Olvasónknak nem világos, mit jelent a törvényi megfogalmazás: a garanciális javításra a szerviznek tizenöt napon belül „törekednie kell”.

Rados Virág

A tizenöt napos határidőt a törvény valóban kétértelműen fogalmazza meg – ért egyet Magdus Ágnes. Régebben pontos határidőt szabtak, amelyet be kellett tartani. A Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezető főtanácsosa úgy gondolja: a „törekedni kell” kitétel a régi eljárással szemben félreértésre ad okot. A vásárló ennek alapján joggal gondolhatja: tizenöt nap múlva megvan a készülék.

Mire a szerviz azt mondja: nincs meg, de ők törekedtek rá, hogy megjavítsák. Márpedig e törekvést bajosan lehet ellenőrizni.
Akadnak esetek, amikor a javítás ideje érthető módon tolódik ki. Külföldről kell például beszerezni az alkatrészt. A márkaszervizek csakis eredeti darabokkal dolgoznak. Utángyártású terméket nem szerelnek be a javítandó masinába. Így hát az adott alkatrész szállítására valóban várni kell.

Előfordulhat azonban, hogy a szerviz ül a babérjain, s bár tehetnék, nem javítják meg időben a szerelők a készüléket. Emiatt jogos a panasz, amivel a megyei békéltető testülethez vagy bírósághoz lehet fordulni.
A szerviz minden esetben köteles munkalapot kiállítani, és egy példányt átadni belőle. Ha ezt nem teszi, mulasztást követ el. Hiszen a munkalappal lehet később igazolni, mikor vette át a szerviz a készüléket. A jótállási jegyre szintén rá kell írni, hogy mennyi időt vett igénybe a javítás.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában