Ország-világ

2007.05.02. 05:20

Családbarát mindenes

Felkapottak napjainkban az egyterűek, és aminek divatja van, az drága is – gondolhatnánk. A Citroen Berlingo minden eddiginél elérhetőbb áron kínál megoldást.

Árvay N. Tivadar

[caption id="" align="alignleft" width="220"] Fotó: Autó Motor
[/caption]Aki igazi kényelemre és luxusra vágyik, annak mélyen a pénztárcájába kell nyúlnia, ha egy igazi „fajtiszta” egyterűt szeretne. A kishaszongépjárművekből átalakított típusok azonban kitűnő megoldást nyújtanak erre a problémára. Bár műszaki színvonaluk, biztonságuk, formatervük vagy variálhatóságuk nem kelhet versenyre a nagyokkal, mégis tágas férőhelyet biztosítanak a családnak, s közben megkímélnek egy komolyabb kiadástól.

A költségtakarékosság a felszereltségi szinteken is tetten érhető. A fapados Berlingóban például egy légzsák árválkodik. Az utasoldali csak egy szinttel feljebb alapáras tétel, az oldalsók extraként rendelhetők. Menetstabilizáló pedig egyáltalán nem szerepel a kínálatban. A hátsó ülések sem csúsznak sínen előre-hátra, és nem tüntethetők el egyetlen mozdulattal a padlóban.

Ám aki hajlandó lemondani ezekről, az egy praktikus és élvezhető autót kap, elfogadható áron. Az egyterű Citroen volánja mögött kissé furgonos az üléspozíció. A kormány csak magasságban állítható. Az egyterű felépítmény és a kényelmesre hangolt futómű miatt a karosszéria lágyan rugózik, egy családi autónál ez egyáltalán nem zavaró.

Citroen Berlingo 1.6 HDi Multispace Plus ABS

Összlökettérfogat (cm3) 1560 Hengerek/szelepek S4/16 Max. teljesítmény (kW/LE) 66/90 Max. forgatónyomaték (Nm) 215 Saját tömeg (kg) 1311 Csomagtér (l) 624/2800 Gyorsulás 0–100 km/h (s) 12,9 Max. sebesség (km/h) 160

Az 1,6 literes, 90 lóerős turbódízel motornak szinte mindegy, hogy egyetlen személlyel, vagy a teljes családdal és a csomagjaikkal együtt kell mozgatnia a kocsit. Alapjárattól kezdve dinamikusan húz, 215 newtonméteres nyomatéka emelkedőkön és előzéskor is kellő rugalmasságot biztosít. Ennek köszönhetően az ötfokozatú sebességváltót is ritkábban kell használni. Teljes terhelés mellett a fékek hajlamosak a fáradékonyságra, elsősorban lejtmenetben kell okosan kihasználni a motor fékező erejét is.

A fogyasztásra viszont nem lehet panasz. A Berlingo hat liter gázolajjal is beéri, ami csaknem ezer kilométeres hatótávolságot jelent. A kényelmi berendezések listája is bőséges, igaz ezeket felárért kínálják az autóhoz. A Multispace változathoz többek között két oldalsó tolóajtó, felfelé nyíló csomagtérajtó, központi zár, elektromos első ablakok járnak. A Multispace Plus felszereltséghez már ködfényszórót, manuális klímát, hat hangszórós CD-lejátszós rádiót és praktikus tárolóka kap a vásárló. S ha nem is a dizájnjáért lehet szeretni a Berlingót, a jópofa fazonja, a tágas utas- és rakodótere, erős motorja valamint vételára feledteti a hátrányait.

Hengerek/szelepek S4/16

Max. teljesítmény (kW/LE) 66/90

Max. forgatónyomaték (Nm) 215

Saját tömeg (kg) 1311

Csomagtér (l) 624/2800

Gyorsulás 0–100 km/h (s) 12,9

Max. sebesség (km/h) 160

Fotó: Autó Motor -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában