Ország-világ

2007.05.07. 06:00

Elromlott dvd-met három hónapja javítják

Olvasónk tavaly decemberben vásárolt DVD-je egy hónap múltán elromlott. Az áruházban, ahová visszavitte, két-három hónap után akarják megmondani, javítható-e.

BAMA

Törekedni kell rá, hogy 15 napon belül megjavítsák a terméket – szól a jogszabály a hasonló esetekben. Sajnos ez nem pontos határidő, így sok szakszerviz visszaél vele. Azt mondják, ők törekednek rá, de sehogy sem jön össze. Igen ám, de mindennek van határa. A törekvés a 15 napra nem azt jelenti, hogy hónapokig következmények nélkül ülhetnek a hibás készüléken. Szabálytalanul járnak tehát el – szögezte le Magdus Ágnes, a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezető főtanácsosa. A szerviznek csereutalványt kellene kiállítania, amelynek ellenében az áruházban a vásárló kap egy másik, ugyanolyan készüléket.

Nem jogos tehát, hogy a hölgy kifizette a dvd árát, ennek ellenére három hónapig biztosan nem tudja élvezni a vásárolt terméket. Ilyen esetben reklamációs jegyzőkönyvet vetethet fel, amit tanácsos is megtenni. Ez fontos dokumentum lehet később. Ha erre az üzlet nem hajlandó, a vásárlók könyvébe is be lehet írni. A panaszban szerepeljen, hogy megtagadták a jegyzőkönyv felvételét, ami pedig jogos lett volna. Ezért az áruházat bírsággal sújthatják. A vásárló írásban közölheti továbbá, hogy bírósághoz, illetve békéltető testülethez fordul, ha panaszát nem orvosolják megnyugtatóan és záros határidőn belül.

Az említett áruházlánc valószínűleg nem tesz majd érdemi lépéseket – így a szakember. Jobban megéri neki kifizetni a több milliós évi bírságot, mint kedvezően bírálni el vásárlói ügyét. Sokan ugyanis a csalódások ellenére hozzájuk járnak, mondván: jók az áraik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában