Digitália

2025.03.08. 06:00

Robotpincéreket hoz Magyarországra az emberi helyett egy kínai gyártó

A hazai vendéglátóhelyeken az ismert kínai cég automatizált megoldásokkal csökkentené a munkaerőhiányt és a költségeket.

Robotpincéreket hoz Magyarországra az emberi helyett egy kínai gyártó

Forrás: KEENON Robotics

A vendéglátóiparban tapasztalható munkaerőhiány, a jelentős fluktuáció és a növekvő bérköltségek egyre nagyobb kihívást jelentenek az éttermek, szállodák, rendvényszervezők számára – minderre a modern technológia is hozhat megoldást. A már Magyarországon is elérhető vendéglátóipari robotok jelentős megtakarítást eredményezhetnek a cégeknek, miközben növelik a hatékonyságot és a vendégek elégedettségét.

A vendéglátóipari robotok az olyan hagyományosan emberi munkafolyamatokat segítik, mint a rendelésfelvétel, a helyfoglalás kezelése vagy a kiszolgálás. A jövőben – a technológia fejlődésével – pedig egyre összetettebb feladatokra is képesek lesznek, ami jelentős előnyökkel jár majd a vendéglátóiparnak.

Fontos hangsúlyozni, hogy a robotok nem veszik el az emberek munkáját, hanem segítik, könnyítik a mindennapi tevékenységet, növelik a hatékonyságot, a vendéglátás színvonalát és biztosítani tudják a folyamatos működést még munkaerőhiány esetén is,

fogalmaz Poleszák Szabina, a KEENON robotok hivatalos magyarországi forgalmazójának ügyvezetője.

Már robotok tízezreit telepítették, 60 országban

A KEENON Robotics piacvezető a szolgáltatórobotok szegmensében. 2023-ban a cég 44,8 százalékos részesedéssel rendelkezett, világszerte több mint százezer robotot telepített éttermekben, szállodákban és más iparágakban. A kínai vállalat több mint 60 országban és 600 városban van jelen, köztük az Egyesült Államokban, Németországban, Japánban és Dél-Koreában. A cég robotjai dolgoznak a tokiói Sheraton Hotelben, a washingtoni Dulles Airport Hiltonban, s ljubljanai szupermarketekben is. A portfolióban éttermi, szállodai, szállító és takarító robotok egyaránt megtalálhatók.

robotpincérek Magyarországra
Forrás: KEENON Robotics

„A robotok elvégzik a nehezebb fizikai munkákat és a monoton feladatokat, ezzel tehermentesítik az alkalmazottakat, lehetővé téve számukra, hogy a vendéglátás emberi oldalára koncentráljanak” – hangsúlyozta a HELLOVAIO Kft. ügyvezetője. Poleszák Szabina beszámolt arról is, hogy egy vendéglátótérben egyszerre 20 robot tud együtt dolgozni, tehát a segítségükkel hatalmas terület lefedhető. „Az innovatív, robotizált kiszolgálás fejlett imázst ad egy étteremnek, ezzel kitűnhetnek a versenytársak közül. Emellett a robotok jelenléte szórakoztató, ami növeli a vendégélményt, így a legtöbben nagy valószínűséggel visszatérnek majd egy olyan helyre, ahol modern, futurisztikus kiszolgálásban volt részük.”

Hosszútávon olcsóbb, mint egy pincér

Egy vendéglátóiparban tevékenykedő robot lényegesen költséghatékonyabb, mint egy felszolgáló, de nem helyettesíti az emberi munkaerőt, hanem támogatja azt.

„Egy KEENON robot havi fenntartási költsége csupán a felszolgáló bérköltségének negyede. Ha egy pincér havi kiadása 1 millió forint, akkor egy 10 éves beruházás alapján a robot havi költsége még a 80.000 forintot sem éri el, ami naponta kevesebb, mint 3.000 forintot jelent” – magyarázta az ügyvezető. „Azonban a bérköltség itt nem áll meg – egy felszolgáló alkalmazása számos egyéb költséget is magában foglal, a munkáltatói járulékokat és adókat, a munkaruhát és annak tisztítását, utazási és étkezési hozzájárulást, a betegszabadságot és táppénzt, a szabadság alatti bérköltséget, esetleges túlórákat és bónuszokat.”

A jelenlegi munkaerőpiaci adatok alapján 2025-ben egy átlagos pincér nettó 500.000 forintot keres. Ez a munkáltatónak legkevesebb 850.000 forintjába kerül, figyelembe véve a járulékokat és egyéb közterheket. A havi minimális költség felszolgálónként a munkáltató számára meghaladja az 1 millió forintot. Ezzel szemben egy KEENON robot egyszeri beruházást jelent, amely akár 1 év alatt megtérülhet.

Egy robot a megrendelés után néhány nap alatt munkába állhat a magyarországi raktárnak köszönhetően.

„Az ár tartalmazza a kiszállítást, a programozást, a 0-24 órás szervizt online kapcsolattal a gyárral, azonnali hibaelemzést és javítást. A strapabíró robotok akár 6 évig is karbantartás nélkül működnek”, sorolja az ügyvezető.

A robotok a folyamatos szoftverfrissítéseknek köszönhetően mindig a legújabb technológiai fejlesztésekkel működnek és segítik a vállalkozások mindennapjait.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában