Életmód

2010.05.03. 09:39

Ne csak fogyj, tartsd is meg!

Első lépés: elérni az áhított testalkatot. A második azonban nehezebb: meg is kell tartani. És ha ez még nem lenne elég, az esztétikus test érdekében nem feledkezhetünk meg a feszesítésről sem.

NANA.HU

Önmagában a diéta gondolata is okoz némi kényelmetlen érzést: eszünkbe jutnak az önmegtartóztatást, kontrollt igénylő étrendek, a mozgással töltött nem mindig fájdalommentes pillanatok, amikor pedig fejben végre eljutunk programunk záróakkordjához, szinte még kétségbeesettebb gondolataink támadnak. A neheze ugyanis még csak ezután következik. A dilemma, a titok, hogyan is tartsuk meg elért, ideálisnak tartott, megküzdött testsúlyunk! Miként vetünk és miként aratnunk…

Ki mint vet…


Először foglalkozzunk – jó gazda módjára – az előkészítéssel, mert nem mindegy, hogy milyen fogyókúrás programtól várjuk a csodát, akkor és utána. Ahhoz, hogy ne okozzon akkora fejtörést és irdatlan munkát az elért álom megtartása, már a kezdet kezdetén nagyon okosnak kell lennünk!



Először is ne válasszunk olyan diétát, amely hiányállapotokat alakíthat ki a szervezetben, ugyanis, amikor végeztünk csodaprogrammal, szinte egészen biztosan a tiltott gyümölcsre vetjük magunkat, amely kilogrammok formájában egykettőre visszaszökik.

Kerüljük a nagyon alacsony kalóriatartalmú étrendeket is, hisz amellett, hogy az anyagcsere lelassul, az élettani folyamatoknak sem tesz igazán jót az ínséges időszak. Ráadásul a hétköznapi étrendre visszatérve a bukás szinte 100 %-os. Egy nagy megszorításokkal végigküzdött diéta során ugyanis a szervezetünk elveszti az összes tartalékát elveszti, amelyet aztán nagyon gyorsan pótolni szeretne.

Már csak azért sem célszerű a túl gyors fogyásra törekedni, mert ebben az esetben főleg az aktív testtömeg és az izomzat fogy el, míg a lassú fogyás esetén ez épp fordított!

Úgy arat…


A diétát követően ne csapjunk több napos aratóünnepet! Próbáljuk átgondolni és átérezni, hogy nemcsak egy életszakaszt, hanem egy bizonyos életmódot akarunk magunk mögött hagyni. A bevitt energiamennyiséget szépen fokozatosan, körülbelül heti 100 kcal-val emeljük az ideálisnak számító szintre.

A fogyókúrás programot támogató – és a negatív energiamérleg felállításában, az aktív testtömeg megtartásában, növelésében segítő kezet nyújtó – mozgást ne hagyjuk el egyik napról a másikra. Természetesen mindenkinek megvan a megszokott normál élettempója, amelybe sajnos sokszor nehezen fér bele a mozgás, de heti 2-3 óra akár egy tempós séta, egy biciklizés vagy építő jellegű súlyzós edzés formájában belopható és meghálálandó gondolat!

A víz itt is elengedhetetlen! Hisz a méreganyagok kiürítésében, szervezetünk hidratálásában és éhségérzetünk leküzdésében is harcba száll. Sokszor nem is tudjuk, de az éhségérzet valójában szomjúság! Ne vigyünk be fölös kalóriákat, még úgy se, hogy víz helyett üdítőket, vagy túlzott mértékben tejet fogyasztunk.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!