KÖZÖS TÖRTÉNETEINK ÜNNEPE

2017.12.13. 12:55

December 1-jén indul a Média a Családért-díj 2017 közönségszavazása!

2017. december 1-től 31-ig lehet szavazni a Média a Családért-díj 2017 Közönségdíjasára a mediaacsaladert.hu oldalon. Minden szavazó megkapja a 2017-es februári Képmás digitális változatát, kisorsolunk 10 db családi belépőt a Csodák Palotájába, 10 db Ikertükör kötetet, valamint egy szerencsés szavazó nagy értékű Képmás-csomagot nyer.

A Családbarát Médiáért-díjról

A Képmás magazin és a Média a Családért Alapítvány 2007-ben hozta létre a Média a Családért-díjat. Az 500 000 forint pénzjutalommal járó elismerés célja, hogy a család – örömeivel és gondjaival együtt – ugyanolyan hangsúlyos szerepet kapjon a médiában, mint a valódi életben. Ahogy az alapítvány elnöke, dr. Aczél Petra fogalmaz: „A média történeteket mesél. Aggasztóakat, romantikusakat, figyelmeztetőket. Sokszor szépeket, máskor hazugokat. Ezek a történetek nem elégszer szólnak rólunk: a hétköznapjainkról, az érzéseinkről, a feladatainkról, a családunkról. A média a szenzációra éhes – mondják a szakemberek. Pedig nincs igazibb-igazabb szenzáció a családnál. Ez a díj azokért ezekért a szenzációkért, azokért a történetekért született, amelyekben mi is ott vagyunk. A Média a Családért-díj átadása közös történeteink ünnepe.”

Az elismerés és a hozzá kapcsolódó egyéb díjak print és online cikkeket, valamint rádió- és televízióműsorokat jutalmaznak, amelyek a fenti témát magas szakmai színvonalon jelenítik meg, és céljuk nem csupán az olvasottság, hallgatottság vagy nézettség növelése, hanem az, hogy információt, erőt, segítséget adjanak például a párválasztáshoz, az elköteleződéshez, családtervezéshez, a gyerekneveléshez, azaz a problémák megoldásához és a boldog családi élethez.

A szakmai díj odaítélésekor kiemelt szempont, hogy a cikk vagy műsor a kívánt célcsoportot meg tudta-e szólítani, illetve sikerült-e eljuttatnia ezt a fontos üzenetet olyan korosztályokhoz és rétegekhez is, amelyek a családbarát szemlélettel ritkábban találkoznak.

Az év folyamán a szakmai zsűri által kiválasztott 12 jelöltet a Képmás magazin hónapról hónapra bemutatta, a jelöltek munkái a kepmas.hu/tükör weboldalon jelenleg is megtekinthetők. A díjakat 2018. január 18-án adjuk át.

A díj fő támogatója 2017-ben a Béres Gyógyszergyár. A vállalat – ahogy Béres Klára kommunikációs igazgatója fogalmazörömmel állt a támogatók élére: „A Béres Gyógyszergyár, mely 28 éves múltja során nemzetközi rangú vállalattá fejlődött, megalakulásakor a magyar társadalom testi és lelki egészségéért való folytonos munkálkodást tűzte ki feladatául. A Béres név az egészségvédő termékek előállításán túl az országunkért érzett felelősségre, a társadalmilag hasznos ügyek felkarolására is kötelez. A társadalom legkisebb sejtje a család, mely az ember életének, fejlődésének, kiteljesedésének alapja. Gyökér, melyre támaszkodunk, forrás, mely táplál, példa, mely épít, erő, mely megtart, szeretet, mely boldogságra tanít. A legfontosabb közösség, melyre születésünktől halálunkig szükségünk van. A „modern” világban mégis előfordul, hogy zavaros módon átértelmeződik a legnyilvánvalóbb, és megkérdőjeleződik a család fontossága. Az emberek eltévednek az útvesztőkben. Fontos tehát, hogy erős és hatékony iránymutató cölöpöket verjünk le. A médiának óriási szerep jut ebben. Nem mindegy, mire tanítanak, merre vezetnek, milyen példát állítanak elénk. A Béres a Képmás magazinnal kézen fogva az alapvető, tiszta értékeket kívánja erősíteni: a hagyományok és a családok tiszteletét, hitelességet, megbízhatóságot, egymás megbecsülését. Ezért tartjuk nagyon fontosnak a Média a Családért-díjat. Szép küldetés ez, küldetés, a javából!”

A jelölt újságírók és médiumok:

  • Jónap Rita – Nők Lapja
  • Élő Anita- Heti Válasz /print
  • Haszon Zsófia – 24.hu
  • Kárpáti Judit – wmn.hu
  • Kulcsár Viola és stábja – Petőfi Rádió, Talpra magyar
  • Diós Judit – Kossuth Rádió, Vendég a háznál
  • Horváth Árpád SJ – Szív magazin
  • Vörösné Lukács Andrea – Redelle Life and Yoga blog
  • Szigeti Hajnalka – Nők Lapja
  • Szabó Sári – Apa Magzin
  • Kutasi Judit – Trend FM
  • Kozák Annamária – Katolikus Rádió
  • A zsűri tagjai:

    Dr. Aczél Petra, a Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet igazgatója

    Borókai Gábor, a Heti Válasz főszerkesztője

    Keresztes Ilona, a Magyar Rádió szerkesztő-riportere

    Krúdy Tamás, újságíró, szerkesztő

    Dr. Kutassy Jenő, a Nagycsaládosok Országos Egyesületének elnökhelyettese

    Molnár-Bánffy Kata kommunikációs tanácsadó

    Süveges Gergő, műsorvezető-szerkesztő

    Szám Katalin, a Képmás főszerkesztőjeKülhoni Média a Családért-díj

    A Média a Családért Alapítvány 2016-ban a határon túlra is kiterjesztette tevékenységét így immár második alkalommal adhatja át a Külhoni Média a Családért-díjat. A zsűri négy határon túli tagja – Erdélyből Csinta Samu, Felvidékről Molnár Judit, Délvidékről Tóth Lívia és Kárpátaljáról Kőszeghy Elemér újságírók – hónapról hónapra küldték térségükből a családról megjelent anyagokat. Az ebből válogatott 12 jelölt közül szakmai zsűri választja ki a győztest.

    A jelölt médiumok és újságíróik:

  • Asztalos Ágnes – Nőileg
  • Jenei Klementina – Magyar Szó
  • Tomojka Tünde – Pátria Rádió
  • Tamás Gyopár – Gyergyói Hírlap / szekelyhon.ro
  • Csatlos Tünde és Farkas-Ráduly Melánia – Nőileg
  • Kiss Réka – hirek.sk
  • Simon Rita – Kárpáti Igaz Szó
  • Kovács Eszter – Nőileg
  • Hajnal Csilla – liget.ro
  • Virág Árpád – Magyar Szó
  • Tomojka Tünde, Tomojka Vojtko Béla – hirek.sk
  • Tóth Erika – Carissimi – kéthavi lap
  • Szintén második alkalommal adja át az alapítvány a Média a Nemzedékekért-díjat, az EMMI támogatásával. Az elismerés idén is az Idősek a társadalomban és a családban témát és az ezzel kapcsolatos médiamegjelenéseket helyezi középpontba.

    Ehhez a témához kapcsolódik a Média a Családért Alapítvány által elindított, EMMI által támogatott tudományos kutatás is, amelyet a Budapesti Corvinus Egyetem 2017 tavaszán kezdett el. A kutatócsoport (Kovács Gábor, Bokor Tamás, Aczél Petra és kutatóasszisztensek) az idősekkel kapcsolatos sztereotípiákra volt kíváncsi, arra, hogy a hírekben megjelennek-e időskorúak, ha igen, akkor ezek a megjelenések mennyire sztereotipikusak. A központi fogalom tehát az emberben és a médiában megjelenő idősekkel kapcsolatos előítélet volt.

    A kutatásról bővebben itt olvashatnak:

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!