Piackutatás

2020.08.22. 15:37

Húszmillió mélyhűtött pizzát fogyasztottunk el egy év alatt

Több mint 11 milliárd forint fölött költöttek fagyasztott pizzára a magyarok.

Debrecen, 2016. december 5. Dolgozók az ország elsõ kézmûves pizzakészítõ üzemében, Debrecenben az avatás napján, 2016. december 5-én. Az üzemet családi vállalkozásként mûködteti a SeaMaster Products Kft.

Forrás: MTI

Fotó: Czeglédi Zsolt

Tarol a mélyhűtött pizza: értékben negyedével, mennyiségben közel egytizedével többet vásároltak belőle a magyarok 2019. július és 2020. június között az előző év azonos időszakához képest. Ez 11 milliárd forintot és közel húszmillió darab pizzát jelent – írja a Magyar Nemzet.

Budapest és Pest megye élen jár a fogyasztásban, a gyártói és a kereskedelmi márkák pedig fej fej mellett haladnak, derül ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexéből.

Az értékesített pizzák közel egyötöde szalámis.

Az olasz nemzeti étel fagyasztott változatának forgalmában két számjegyű, 24 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen 2019 júliusa és 2020 júniusa között az előző év azonos időszakához képest, 11 milliárd forint fölött költöttek rá a magyarok. Ez közel 6700 tonna súlyban (kilencszázalékos növekedés) és 19 millió darabszámban (hétszázalékos bővülés) – közölte a Nielsen.

Pizzáért leginkább a diszkontba vagy hiper- és szupermarketbe ugrunk le: az értékbeli forgalom hatvan százaléka itt realizálódik, és százból mintegy hetven terméket itt helyezünk a kosárba. A gyártói márkák mellett jól teljesítenek a sajátmárkák is: értékben egyenlően, 50-50 százalékban oszlik meg részesedésük.

Az ízslágerlista élén a szalámis végzett, ezt követi a sonkás, míg a harmadik helyre a négysajtos mélyhűtött pizza került. A nagy klasszikus, a Margarita az ötödik helyre kéredzkedett fel. Ami a kiszereléseket illeti, az eladott pizzák mintegy fele 300-349 grammos, de a nagyobb, 350-399 grammos verziót sem vetjük meg: a mennyiségi eladások harminc százaléka ilyen.

A pizza télen-nyáron népszerű, értékben és mennyiségben is egyenletesen nő a forgalma. Ugyanakkor a márciusi, koronavírus miatti kijárási korlátozások még erőteljesebb kiugrást hoztak: 45 százalékkal ugrott meg az értékbeli forgalom az előző év márciusi hónapjához képest, a járványkamra feltöltésének részeként

– mondta Rausch Tamás, a Nielsen piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója.

Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom 44 százaléka, míg a dél-nyugati régióban a legkevésbé kelendő a kategória: a piaci részesedés 11 százalékát hozza – olvasható a közleményben.

Borítókép: illusztráció

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában