2024.06.06. 04:50
Durva, amit elárult a rendőrség a verőcei halálhajó kapitányáról
A Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság sajtótájékoztatót tartott a hét halálos áldozatot követelő verőcei hajóbalesettel kapcsolatban, ahol kiderült, a motorcsónak kapitánya nem is vezethette volna a csónakot.
Forrás: BRFK
Nyáron a vízi sportok kedvelői és a turisták gyakran látogatnak el a Duna partjára, hogy ott strandoljanak, hajózzanak. Azonban azt kevesen tudják, hogy ezekre a sportokra szigorú szabályok vonatkoznak.
Emiatt és mert néhány napja Verőcénél hét ember halt meg egy hajóbalesetben, Terdik Tamás, Budapest rendőrfőkapitánya együttműködési megállapodást írt alá Lévai-Hangyássy Lászlóval, a Dél-Pesti Vízi Polgárőr Egyesület elnökével arról, hogy fokozzák a biztonságot és megerősítik az ellenőrzéseket a Dunán.
A sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy
a kisgéphajót vezető férfinak nem volt meg a szükséges jogosítványa.
Ráadásul a Hajózási Szabályzat leírja, hogy a hajóknak biztonságos sebességgel kell haladniuk, és azok kapitányának figyelnie kell, hogy az időjárási viszonyok megfelelőek legyenek ahhoz, hogy biztonságosan tudjon hajózni.
Egy hajó vezetésére ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint amikor autót vezetünk. A kapitányoknál is zéró tolerancia van, tehát hajót sem lehet részegen vezetni.
Kiderült, a verőcei hajóbalesetben elsüllyedt kisgéphajón utazó nyolc fiatal egy fesztiválról tartott haza.
A csónakot egy férfi vezette, aki részeg volt, és a motorcsónakját a folyó teljes szélességét kihasználva, indokolatlan irányváltoztatásokkal irányította.
Közben a szállodahajó automata vezérlésével haladt. Amikor a kishajó a szállodahajó orrához érkezett, hirtelen jobbra kormányzott, azonban az ütközést nem tudta elkerülni és nagy sebességgel nekihajtott.
Az ütközés miatt a kisgéphajó olyan mértékben rongálódott, hogy irányíthatatlanná vált, és az elsődleges adatok alapján a motorcsónakot és utasait a szállodahajó maga alá gyűrte.
A balesetet egy olasz férfi élte túl, aki aznap, a fesztiválon ismerkedett meg a baráti társasággal. A legújabb információk szerint a motorcsónak hátsó részében állt a baleset pillanatában, kulcscsont- és arccsontsérülést szenvedett, de ennek ellenére is ki tudott úszni a partra.
A kórházból már kiengedték, a rendőrök pedig azóta kihallgatták, ezen azt mondta, hogy
egy darabig élvezték, hogy cikáznak a vízen, de később többen is félni kezdtek, ám hiába kérték a motorcsónak vezetőjét – akinek a húga is meghalt a tragédiában –, hogy lassítson. A férfi azt is elmondta, hogy végig halálfélelme volt.
Mivel a jó idő miatt egyre többen hajóznak a Dunán, ezért a BRFK Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság állománya fokozott ellenőrzést végez a Dunán és annak mellékágaiban is. A vízi rendészet még éjszaka is ellenőrzi a folyót.
A sebességkorlátozás alá tartozó területeken pedig sebességmérő készülékkel figyelik a hajókat, megelőzve ezzel a gyorshajtásokat.
A rendőrség arra is felhívta a figyelmet, hogy strandolni is csak azokon a helyeken lehet, ahol a fürdőzés nem tiltott és kijelölt fürdőhelynek minősülnek. Azok, akik nem tartják be a strandolás szabályait a Dunán, akár 150 000 forintos bírságot is kaphatnak.
Krimi
- Ekkor hoznak döntést Till Tamás gyilkosának további sorsáról
- A Lakatos Márk-féle pedofilbotrány kerítőjét vehették őrizetbe
- Elfogták F. Jánost, az ügyészség szerint nem évült el a Till Tamás-gyilkosság
- Till Tamás gyilkosa 16 évesen már tudta, mit tesz – állítja a klinikai szakpszichológus
- A család ügyvédje szerint szexuális indítéka lehetett Till Tamás gyilkosának