2021.01.06. 18:10
Bort rendeltünk leggyakrabban az ünnepekre
Forrás: Shutterstock
Hazai online italvásárlási szokásaink alapján készített statisztikát az italkereso.hu. A 2020. november 23. és 2020. december 23. között történt 13.153 vásárlás adatai alapján készült a statisztika.
A top 7-es lista élére 13.153 vásárlásból 18,6 százaléknyi részesedéssel, azaz 2,456 vásárlással nem meglepő módon a bor került.
A második helyre 16,9 százalékkal – igen szorosan követve a bor kategóriát – a whisky került. Ezen belül vegyesen vannak bourbon, skót és ír whiskyfajták.
Harmadik helyre kerültek a likőrök 10,9 százalékkal. Elismerő helyezést ért el a Cointreau Narancslikőr és a Bailey’s krémlikőr – a hölgyek nagy kedvencei.
A negyedik helyet változatlanul megőrizte idén is nemzeti italunk, a pálinka 10,4 százalékkal. A pálinkák közül az Illúzió, az Árpád és a Panyolai voltak a legnépszerűbbek. Idén hatalmas visszaesés volt tapasztalható a hazai pálinka kereskedésben, azon belül is a belföldi értékesítésben. A visszaesés egyrészt köszönhető, hogy egyre többen főznek otthon pálinkát, másrészt 27 százalékra emelték a pálinka áfakulcsát
A sör került az ötödik helyre 7,3 százalékkal. A hazai piacon egyre szépszerűbb kézműves vagy kisüzemi sörök uralják a sör kategóriát. Ha a nagyüzemi és kisüzemi sörök arányát nézzük akkor háromnegyed arányban a kisüzemi sörök állnak nyerésre az online vásárlások esetében.
Új belépőként üdvözöljük a hatodik helyen lévő rum kategóriát 850 vásárlással, azaz 6,4 százalékkal. Az idei évben a hetedik helyre került a vodka 5,9 százalékkal, ami 776 vásárlás eredménye.
Száraz borok
Maga a tény, hogy a bor a legnépszerűbb ünnepi ital, önmagában nem meglepő. A boron belül a száraz borok – ilyen például a minőségi szekszárdi borok túlnyomó része – viszik a megrendelések kétharmad részét. Amennyiben mellé vesszük a tényt, hogy a magyar borászatok online értékesítése még gyerekcipőben jár, valamint, hogy a borászatok forgalma visszaesett idén a járvány miatt, ezek szép eredmények.
Borítókép: illusztráció