Vespa-életérzés

2021.08.21. 20:00

Újra Szekszárdon és környékén zümmögtek a Darazsak

Eseménydús nyarat zár a Vespa Club Alisca csapata: a robogós közösség tagjai nyolc napos olaszországi túrát követően augusztus első hétvégéjén immár második alkalommal rendeztek találkozót a 75 éves márka szerelmeseinek.

Fekete László

Fotó: Gyén Veronika

Az elmúlt év tavaszán bejegyzett Vespa Club Alisca tizenkét alapító tagjához az eltelt másfél esztendőben további harmincöten csatlakoztak. A csapatban nem csak szekszárdi és környékbeli, de fővárosi robogósok is vannak, tudtuk meg Szabó Annamáriától.

A sportszervezet elnöke elmondta, tagjaikkal rendszeresen tesznek rövidebb-hosszabb kirándulásokat, de az idén 75 éves márka története előtt tisztelegve június végén, július elején egy nyolc napos, 1000 km-es csillagtúrát szerveztek az olaszországi Umbria tartományba. A Vespa Club Alisca első külföldi túrája felejthetetlen élményekkel ajándékozta meg a 14 résztvevőt, akik gurultak többek között Toszkánában és San Marinóban is.

A klub alapításának célja volt, hogy a tagok együtt éljék meg a szavakkal nehezen leírható Vespa-életérzést: részese lenni a világ legismertebb robogója 1946 óta íródó történetének, egy olyan közösséghez tartozni, melynek idehaza is egyre népesebb a tábora, és együtt, két keréken gurulva bejárni a régió, az ország legszebb tájait, felfedezni értékeit.

Wigand István atya áldotta meg a bukósisakokat
Fotó: Gyén Veronika

A Vespa Club Alisca ennek a szellemiségében rendezte meg augusztus 6. és 8. között immár második nemzetközi találkozóját. A Ciao Szekszárd 2021 nevet viselő program a szervezett túrák – egy Baranyát is bejáró hosszabb kirándulás után a megyeszékhely környékén „zümmögtek” a Darazsak – mellett kulturális és gasztronómiai élményeket is tartogatott a 117 motorral érkezett 162 résztvevő számára.

Szabó Annamáriától megtudtuk, hogy augusztus 7-én délelőtt minden érdeklődőnek kínáltak programot: a Béla király téren sorakoztak fel a robogók, és itt, a katolikus templom lépcsőjén tartották a lassan hagyománnyá váló bukósisak-áldást is. A bonyhádi Wigand István atya – a robogósoknak csak „Vespap” – áldását a motorosok mellett kerékpárosok és rolleresek is kérték a fejvédőikre.

A szervezet elnöke hozzátette, 2022 augusztusának első hétvégéjén újra várják Szekszárdon a vespásokat. A következő hónapok terveivel kapcsolatban pedig elmondta, tagjaikkal társklubok túráin vesznek majd részt, de szeretnének eljutni a szlovéniai Bledi-tóhoz is, amelynek gyönyörű vidékén jól motorozható utak várják a robogósokat.

Ez is repül, csak másképp: 75 éves a Vespa

Az olasz járműipar és formatervezés egyik legismertebb jelképének számít a hetvenötödik születésnapját ünneplő Vespa robogó, amely kora ellenére semmit sem veszített népszerűségéből.

A Vespa szabadalmát 1946. április 23-án regisztrálták. A Piaggio-motor a második világháború alatt repülőgépgyártással foglalkozó Piaggio család sarja, a mérnök Enrico Piaggio ötlete volt. A Vespa első modelljét Corradino d'Ascanio, a helikopter prototípusának feltalálója rajzolta meg. A Vespa első rajzait látva Enrico Piaggio egy darázshoz (olaszul vespa) hasonlította a kerek formájú motort.

A piacon 1947-ben megjelent első modell, a Vespa 98 kétezer darabban kelt el. Az ára ötvenötezer líra, egy gyári munkás kéthavi fizetése volt. A sikert a Vespa 125 hozta meg 1948-ban, amellyel megkezdődött az „olasz csoda” története. A Fiatokkal párhuzamosan a Vespa a háború utáni olasz gazdaság talpra állásának szimbóluma lett, amely társadalmi és nemzetközi kulturális jelképpé is vált.

Szabó Annamária szerint Vespa robogón gurulni nem a kiváltságosok hobbija, a nagy presztízsű márka modelljei elérhetőek, s ebben a Vespa Club Alisca segítséget is nyújt az őket megkeresőknek. A legnagyobb használtautós portálon azt találtuk, hogy már néhány százezer forinttól elérhetőek a Darazsak, az új modellek pedig mintegy két millióért kelletik magukat. A legdrágábbak természetesen a hőskórból származó, felújított vagy eredeti állapotban megőrzött példányok, amelyekért 3-4 millió forintot is elkérnek tulajdonosaik.

Borítóképünk: Régi és modern, kis- és nagy köbcentis robogókkal egyaránt érkeztek résztvevők a találkozóra

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában