Szakmai gyakorlat Szicília szigetén

2022.02.26. 20:00

Hálásak a szekszárdi kerisek, mert Milazzóban dolgozhatnak

Hat szekszárdi középiskolás dolgozik a kontinens egyik legszebb vidékén. Feltalálták magukat a szicíliai szállodákban, és még kirándultak is a környéken.

Szeri Árpád

Trenka Tímea (balról), Kiss Virág, Csizmadia Nikolett, Kardos Viktória és Mohácsi-Bugarszki Barbara a parton (Beküldött kép)

Bár minden relatív, mégsem tévedünk túl nagyot, ha azt állítjuk, hogy Európa egyik legkellemesebb helyszínére utazhatott a Tolna Megyei SZC Bezerédj István Technikum – azaz a keri – hat diákja. A turizmus ágazati képzésben tanuló, 11. osztályos fiatalok Szicíliában teljesítik egy hónapos szakmai gyakorlatukat.

– Intézményünk indult és nyert az ERASMUS+ pályázaton, ennek köszönhető a külföldi út – mondta el lapunknak Boczné Drégely Judit gyakorlati oktatásvezető, kísérő oktató. – A diákok február 7. és március 4. között Milazzo városának három szállodájában szerezhetnek gyakorlati tapasztalatokat.

– Tanulóink rendszeresen részt vesznek hasonló külföldi gyakorlatokon – tette hozzá Balogh Attila, az intézmény igazgatója. – Tehát kinyílt előttük a világ. Szakmai és nyelvi tudásuk gyarapítása mellett az is jelentős hozadék, hogy megismerkedhetnek más népekkel és kultúrákkal.

Ez alkalommal egy tengerparti, mediterrán vidék fogadta az érintett diákokat, akik az itthoni télből a dél-olasz februári tavaszba érkeztek. Közülük néhányan már beszámoltak friss élményeikről a legnagyobb közösségi portálon. Kiss Virág és Mohácsi-Bugarszki Barbara a San Michele nevű hotelben dolgozik.

– Egy nagyon kedves recepciós, Francesco segít nekünk megismerkedni a hotel mindennapjaival – olvasható a bejegyzésben.

– Különböző feladatok révén szépen, lassan kezdjük kapiskálni, hogyan is működik egy négycsillagos szálloda. Mindennapi feladataink egyike a szállodai szoftverrel való ismerkedés, alkalomadtán a vendégek be- és kicsekkolása, valamint takarítás, szobaellenőrzés, növények gondozása, kávéfőzés, egyebek. Három hétig vagyunk még itt, ezért valószínű, hogy a nyelvi nehézségek is szépen lassan megoldódnak, belerázódunk a dolgokba.

Trenka Tímea és Trunk László a Hotel Cassisiben szerzett élményeit adta közre. – Leginkább a szobák ellenőrzésében, takarításában segítünk – ismertették leg­gyakoribb tennivalóikat. – De sokat lehetünk a recepción is, használhatjuk a szállodai szoftvert, és a bárban is kisegítünk, ha épp ott van feladat. Ahogy azt Barbiék is megemlítették, nálunk is akad néha nyelvi probléma, de már most rengeteget tanultunk és fejlődtünk olasz és angol nyelvből egyaránt. Ha ki kellene emelnünk valamit, ami a legjobban tetszik, akkor az biztos, hogy az itteniek közvetlensége lenne. Bárhova megyünk, nagyon kedvesek és megértőek az emberek, nagyra értékelik azt is, hogy próbálunk velük olaszul beszélni. Nemrég megvolt az első szabad programunk is, a tőlünk párórányira fekvő Castelbuono és Cefalù településeket látogattuk meg.

Bátran kijelenthetjük, hogy az egész csapat még inkább megszerette Olaszországot. A gyönyörű hegyek, a bámulatos tengerparti részek és a tipikus szűk utcák mindenkit ámulatba ejtettek. Összességében azt mondhatjuk: itt nincs olyan, hogy rossz nap! Öröm felkelni, öröm tanulni és dolgozni, és több mint hálásak vagyunk azért, hogy itt lehetünk.

Milazzo Olaszországban, azon belül Szicília szigetének északkeleti sarkán, a Tirrén-tenger partján található. Lakosainak száma a 2018-as népszámlálás szerint valamivel meghaladta a 31 ezret. A ránk maradt írások szerint a görögök alapították Kr. e. 716-ban. A kora római időszakban karthágói vereségekkel végződő tengeri csaták zajlottak errefelé.

A középkorban átmenetileg az arabok foglalták el, majd a normannok, később a spanyolok vették birtokukba. Valamennyi náció rajta hagyta keze nyomát a településen. 1860-ban Garibaldi itt győzte le a Nápoly-Szicíliai Királyság hadseregét.

Milazzo ma közkedvelt turisztikai város, amely kulturális és fürdőzési szempontból is sokat kínál. Az itteni öbölnek két strandja van, a nyugati kavicsos, a keleti homokos. A települést kompjárat köti össze a Lipari-szigetekkel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!