e-töltőpont

2018.08.22. 07:00

A szalonok célja, hogy elektromos töltőállomást létesítsenek a telepükön

Kezd visszaállni a válság előtti állapot az új autóeladások piacán. Egy ideig szinte csak cégek és intézmények vásároltak új kocsikat. Most már tízből négyet magánszemélyek vesznek meg. Az országos és a megyei helyzetet Szűcs István kamarai alelnök vázolta.

Wessely Gábor

Technikai és informatikai forradalom megy végbe az autógyártásban. Hamarosan megjelennek az önműködő, önvezető autók, s már most segíti a sofőröket a parkolóasszisztens, a sáv- és távolságtartó automatika. Elérhető valóság az önmagát ellenőrző autó, mely felméri a saját műszaki állapotát, tudja, hogy hol van a környéken szakszerviz, bérautó-szolgáltatás, szálláshely, és képes a kocsi műholdon keresztül bejelentkezni a szervizbe. Az is megoldható, hogy a fedélzeti komputer szoftverfrissítését interneten keresztül végezzék. Sőt, már gesztus irányítású műszerfalak is léteznek.

Terjednek az elektromos autók. Már Tolna megyében is több mint tízet forgalomba helyeztek. Csökken az akkumulátorok mérete, súlya, rövidül a feltöltési idő.

A magyar gazdaság húzóágazata az autóipar: az autógyártás, alkatrészgyártás és kereskedelem. Ez utóbbi kapcsán látott napvilágot a közelmúltban az az adat, mely szerint ma már minden tíz új autó közül négyet magánszemélyek vásárolnak.

Minderről Szűcs István a Tolna Megyei Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke, a kereskedelmi tagozat vezetője adott tájékoztatást, aki maga is egy márkaképviseletet vezet Szekszárdon.

– Az új autók eladása összességében nő – mondta –, de ami igazán érdekes: az arányok eltolódása. A válság előtt ez körülbelül hetvenöt-huszonöt százalék volt, a magánszemélyek javára. Aztán teljes fordulat következett, sőt, vidéken, átmenetileg nyolcvan százalék fölé is ment a céges vásárlás. Miközben, mint köztudott, egészét tekintve is nagyot zuhant a piac. Most, országos átlagban már negyven százalék körüliek a magánvásárlások. De megkockáztatom, hogy vidéken ötven-ötven százaléknál tartunk.

Aztán arról beszélt a kamarai alelnök, hogy a fejlettebb országokban az új autóeladások egyharmada, Skandináviában negyven százaléka elektromos jármű. Valószínűleg nálunk is ilyen irányú elmozdulás lesz a nem távoli jövőben. Tolna megyében tizenkét márka képviselteti magát. Ismeretei szerint több autószalon vezetőjének is az a célja, hogy elektromos töltőállomást létesítsen a telephelyén. Ez, attól függően, hogy szükség van-e hálózatfejlesztésre az adott helyszínen, öt- és harmincmillió forint közötti összegből valósítható meg.

Nem csak anyagi feltételei vannak, bizalmi kérdés is az autóvásárlás

Szűcs István a megyei autós szakma ismert alakja. Pályafutását autószerelőként kezdte 1973-ban. Később több oklevelet szerzett, szakoktatóként, minőségügyi szakemberként, illetve márkaképviseletek munkatársaként, vezetőjeként tevékenykedett. A megyei iparkamara alelnöke, egy ideig az Autójavítók és Autókereskedők Országos Szakszövetsége alelnöke is volt. Tapasztalatai szerint az autópiac rendkívül érzékeny és kiszámíthatatlan. Itt tulajdonképpen arra kell felkészülni, amire nem lehet felkészülni: a kereslet, sokszor megmagyarázhatatlan ingadozására. Sok függ a vevőnek, a márkával kapcsolatos tapasztalataitól és a kereskedő iránti bizalomtól. Mert az autóvásárlás nem csak pénzkérdés; bizalmi kérdés is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában