kirándulás

2020.10.11. 16:00

Korlát nélküli hegyi utakon vágott át a túramotoros társaság

Négy szekszárdi három túramotorral kalandozta be a Nagy Alpesi Utat. Laktak szalmaszálláson és menekültek tomboló vihar elől. A látvány mindenért kárpótlást nyújtott.

Szeri Árpád

Forrás: Beküldött fotó

Svájcban egy istállóban, úgynevezett szalmaszálláson hajtotta álomra a fejét, a patáikkal időnként nagyot dobbantó, felnyerítő lovaktól úgy öt méter távolságra. Tenyerét feltörte a kuplungkar, miután a megszámlálhatatlan hegyi kanyar miatt olyan sokszor kellett fékeznie és sebességet váltania.

Ám Kancsár J. Zsolt – és három túramotoros társa – számára a fenti megpróbáltatások járulékos, sőt, különleges emlékké nemesülő részei voltak a nagy kalandnak. A szekszárdi vasparipalovag, aki Mariann nevű párjával együtt már végigdübörgött Nyugat- és Dél-Európa, valamint Skandinávia, a Balkán és Kis-Ázsia jelentős részén, nemrég Európa középnyugati része felé vette az irányt. Miután Kancsár J. Zsolt nemcsak a Yamaha FJR 1300-as kormányát, hanem a tollat is kiválóan forgatja – bizonyíték erre a Motorozás a mediterrán szigetvilágban című, saját maga írta és tavaly kiadott könyve –, átadjuk a kötet szerzőjének a szót.

„Sok motorosnak dobban meg a szíve, mikor szóba kerül a Route des Grandes Alpes, vagyis a Nagy Alpesi Út, mely Monacótól indul és a Genfi-tóig tart. A több ezer éve használt magashegyi karavánút ötszázötven kilométer hosszan kanyarog fenn a csúcsok közelében. Huszonegy hágót érint, melyek egyike Európa legmagasabb közúti pontja, a Col de L’Iseran. Ez az átjáró 2770 méterrel emelkedik a tengerszint fölé. Ezek a történelmi és csodás természeti adottságok Európa közepén helyezkednek el, mégis távol a civilizációtól. Az út sok helyütt mindössze egy szekér nyomtávolságon kanyarog a bércek és vízesések közelében, barlangokon átvezetve. Szalagkorlát, útfelfestés, jelzőtábla még hírből sem ismeretes errefelé. Többségében motorosok és versenykerékpárosok használják, mivel kizárólag kanyarból áll. Ehhez a fantasztikus, festői vidékhez motoroztunk el. Utazásunk hat országot érintett, négyezer kilométer hosszúra nyúlt és tizenegy napos kalanddá terebélyesedett. Sok megpróbáltatás ért minket. Például az olasz Alpokban lecsapott ránk egy heves vihar, mely jégesővel társult. Fákat csavart ki és patakokat változtatott vad folyókká, melyek kimosták az utakat. Bőrünkön éreztük a természet tombolását. De kárpótolt minket a francia Alpok vadregényes, fantasztikus világa.”

Kancsár J. Zsolt egyébként már régóta egy minden eddiginél kiterjedtebb expedíción töri a fejét. A végső cél nem más, mint megismételni két legendás elődje, Bartha Gyula és Sulkowsky Zoltán fegyvertényét. A bátor magyar páros ugyanis 1928 és 1936 között egy oldalkocsis Harley-Davidson motorkerékpárral körbe­utazta a földet.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában