2021.09.08. 18:05
Szét akarta ültetni a beoltott és a beoltatlan diákokat
Szóbeli figyelmeztetése után a Würtz Ádám Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola biológia tanára már tájékoztatta a diákokat arról, hogy valójában csak fel akarta hívni a figyelmet a koronavírus elleni védekezés fontosságára. A tanár ellen a szülők panaszt emeltek, miután tudomásukra jutott, hogy szét akarta ültetni a koronavírus ellen beoltott és beoltatlan tanulókat.
Forrás: Shutterstock
A szülők a panaszaik során azt is sérelmezték, hogy a biológia tanár a védőoltásban nem részesültekre megjegyzést tett, az oltási igazolvánnyal rendelkezőknek egy érdemjeggyel jobbat ígért. Az oltatlan diákokat hátra ültette.
Gasparics László, a Tamási Würtz Ádám Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola intézményvezetője elmondta, hogy mozgalmas napokon vannak túl a sajtóérdeklődés miatt, de mostanra nyugalom és rend van az iskolában. Hozzátette: mindenki tudni akarja, hogy ki az említett biológia tanár, és sem őt, sem magát nem irigyli, Tamási kis település.
– Mindenhol azt mondtam, itt is azt mondom, hogy a biológia tanár jó pedagógus, jó ember. Talán a szülők is elfogadják, hogy csak jót akart a gyerekeknek. Mikor behívattam, nekem is elmondta, hogy ezt nem így akarta, de rendbe teszi, amit akaratlanul elrontott. Az érintett osztályokat már tájékoztatta arról, hogy valójában csak fel akarta hívni a figyelmet a koronavírus elleni védekezés fontosságára – mondta.
Ismertette: a szülők közösségi oldalakon található véleményeikből nem lehet egyértelmű következtetéseket levonni, mert az esettel együtt sok más egyéb témáról is szót ejtenek.
– Igyekeztem megnyugtatni a szülőket. A biológia tanár szóbeli figyelmeztetést kapott, és többet még véletlenül sem megy bele ilyen rosszul sikerült kijelentésekbe – mondta.
Gasparics László intézményvezető reményét fejezte ki, hogy néhány napon belül mindannyian túljutnak ezen az egész ügyön, és újra a tanulás, az oktatás kerül előtérbe. Iskolájuk az Oktatási Hivatal Bázisintézménye címmel rendelkezik. Megfelelő infrastruktúrával felszerelt, szakmai-módszertani kultúrával, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal rendelkező intézmény. Pedagógusaik, mesterpedagógusaik és mesterpedagógus szaktanácsadóik alkalmasak a tudásmegosztásra, a pedagógia jó gyakorlatok bemutatására.