A jogász válaszol

2021.12.12. 13:00

Mit tehetünk, ha nem jó a termék?

I. I.

Dr. Pesthy Gergely ügyvéd (Fotó: Mártonfai Dénes)

Karácsony közeledtével sokunk internetes áruházakban vásárol ajándékot a szeretteinek. Ebben a helyzetben nehezebb a szavatossági jogok érvényesítése, ha a termék nem megfelelő minőségű, vagy egyéb okból nem megfelelő. Itt ugyanis nem tudunk visszamenni az üzletbe, és szóban elintézni a problémát.

Szerencsére ebben segítségünkre van a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet. Fogyasztóként ugyanis 14 napon belül indoklás nélkül elállhatunk a szerződéstől. Ez azt jelenti, hogy visszaküldjük a terméket az eladónak, az pedig köteles a vételárat visszafizetni – tájékoztatott dr. Pesthy Gergely ügyvéd. Az eladónak a vásárlás előtt már tájékoztatnia kell a fogyasztót (minket) egyebek mellett a termék minden lényeges tulajdonságáról, a szavatossági jog gyakorlásának a határidejéről és a módjáról.

Ha a visszaküldéssel kapcsolatos tájékoztatást nem adja meg az eladó, akkor a 14 napos határidő 12 hónappal meghosszabbodik. A vételárat az eladó szintén 14 napon belül köteles visszafizetni a fogyasztó részére, úgy, ahogy azt a fogyasztó kifizette: ha átutalással, bankkártyával fizetett, akkor átutalással, ha készpénzben, akkor úgy.

Bizonyos termékekre azonban nem terjednek ki ezek a szavatossági jogok. Nem küldhetjük vissza a romlandó, vagy a minőségét rövid ideig megőrző terméket, vagy olyan zárt csomagolású terméket, ami egészségvédelmi vagy higiéniai okokból felbontása után nem küldhető vissza. Szintén ez a sorsa a lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvételnek, számítógépes szoftvernek, ha a fogyasztó a csomagolást felbontotta. Ezeket a jogokat figyelembe véve sok bosszúságtól és kellemetlenségtől megkímélhetjük magunkat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában