Internet

2023.02.09. 13:32

Közel ötvenféle hivatali ügyet lehet elindítani az online felületen

Az e-ügyintézési törvény szerint a helyi önkormányzatok 2018. január 1-je óta kötelesek az elektronikus ügyintézés lehetőségét biztosítani ügyfeleik, partnereik számára, aminek a paksi önkormányzat eleget tesz – mondta el Feilné Szombat Csilla.

G. R.

Illusztráció: Shutterstock

A polgármesteri hivatal szervezési csoportjának vezetője.  azt is elmondta, hogy az e-ügyintézés kötelezettség a gazdálkodó szervezetek, az egyéni vállalkozók, valamint jogi képviselőik számára, míg a magánszemélyek számára válaszható lehetőség az ügyfélkapujuk segítségével igénybe vehető elektronikus ügyintézési forma.

Mint elhangzott, az e-ügyintézés felülete a paks.hu honlapon, a Hivatal menüpont alatt érhető el, amelynek felületét úgy alakították ki, hogy tartalmazza a központi űrlapok és az e-papír használatára, valamint a személyes ügyintézésre vonatkozó információkat is. A hatósági ügyeket több kategóriába sorolva rendezték, azokon belül találhatók az ügyleírások és hogy milyen úton lehet elintézni azokat. Az e-önkormányzat országos ügyintézési felület 2019 óta létezik, fejlesztése folyamatos, használatakor az ügyfél jelölheti, hogy milyen formában kéri a választ a hivataltól.

Feilné Szombat Csilla kiemelte, hogy jelenleg közel ötvenféle ügyet indíthatnak a magánszemélyek személyes megjelenés nélkül az e-önkormányzat portálon keresztül, ilyen többek között az anyakönyvi kivonat kiállításának kérelme, a szemétszállítási, hagyatéki, birtokvédelmi, szociális és adóügyek egyes fajtái. Az ügyfelek pár kattintással nyomon is követhetik az általuk indított helyi önkormányzati ügyeket, illetve elérhetik az előzetesen már kitöltött űrlapjaikat.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában