Jegyzet

2024.11.27. 10:45

Kinek a kötelessége a jogszabályok betartása és betartatása?

A fogyasztók többsége nincs tisztában a szavatosság, a jótállás, a javítás és a csere pontos jelentésével, illetve azok határidejével. Sokan még akkor is váratlan helyzetekkel szembesülnek, amikor élni próbálnak ezen jogokkal.

A kép illusztráció.

Forrás: Shutterstock

A fogyasztóvédelmi hatóság a közelmúltban végrehajtott ellenőrzések során arra a következtetésre jutott, hogy a vállalkozások körülbelül negyede jogsértően jár el a jótállás és szavatosság kérdéseiben. Ennek egyik oka, hogy a vásárlók túlnyomó többsége nincs tisztában a jogszabályokkal és az azokhoz kapcsolódó határidőkkel. 

Nemrégiben egy fúrógép vásárlása után szembesültem a jótállás és szavatosság kérdéskörével. A szerkezet sajnos már egy órányi használat után tönkrement, így a szervizhez került. Miután három hét eltelt, egy fóliába csomagolt dobozt kaptam. Meglepetésemre nem a várt, új vagy javított fúrógép várt, hanem egy erősen megviselt készülék. 

Mivel épp szombat volt, hétfőn indultam volna reklamálni, de ekkor az ügyintéző megelőzött, és boldogan közölte, hogy elkészült a javítás. Elmondtam neki, hogy nemcsak visszakérek egy gépet, hanem hozok is egyet cserébe. Azért hozzátettem, hogy nem vagyok maradéktalanul boldog, mivel kétszer annyit kellett várnom a javításra, mint amennyi idő alatt elvárható lett volna. Az ügyintéző annyit mondott, neki nincs ráhatása a dolgok alakulására. Itt merül fel a kérdés: ha nem neki, akkor kinek a kötelessége a jogszabályok betartása és betartatása?

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában