2024.12.21. 07:30
Nincs megállás, a futárok egymásnak adják a kilincset
A csomagszállító cégek felkészülten állták a sarat az elmúlt hetekben. A futároknak az átlagosnál több csomagot kell kiszállítania az ünnepi időszakban.
Az ünnepi időszak kiemelt jelentőségű a futárszolgálatok számára. Varga László, a DPD Hungary sales és marketing igazgatója úgy fogalmazott, hogy a karácsony előtti hetek a legmozgalmasabb időszakot jelentik a vállalat számára, mivel a csomagforgalom jelentősen megnő. A novemberi Black Friday akcióktól kezdve, majd decemberben az ünnepi ajándékvásárlások hatására a csomagmennyiség az éves átlag kétszeresére is emelkedhet. Ehhez az országos átlaghoz igazodnak a Tolna vármegyei adatok is – tette hozzá a szakember.

Fotó: Mártonfai Dénes
Arról is beszélt, hogy futáraik ebben az időszakban átlagosan napi százötven, esetenként kétszáz csomagot kézbesítenek, ami körülbelül 40-60 százalékos növekedést jelent az év többi hónapjához viszonyítva. A növekvő igények kiszolgálására minden évben felkészülnek, és ideiglenesen növelik kapacitásaikat. Nemcsak további futárokat vonnak be, hanem a logisztikai erőforrások bővítéséről és a csomagfeldolgozó központunk üzemidejének meghosszabbításáról is gondoskodnak.
Hétmillió csomag kézbesítésére készültek fel
A Magyar Posta kommunikációs osztályától szintén azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az e-kereskedelem volumene hagyományosan az ünnepi időszakban tetőzik. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a Black Friday akciókkal kezdődő karácsonyi szezonban akár 30-40 százalékkal is megugrik a napi csomagforgalom az éves átlaghoz képest. Ezt támasztja alá a társaság idén készült, országos e-kereskedelmi kutatásának eredménye is, amely szerint a magyar internetezők 82 százaléka vásárol online termékeket.
A Magyar Postánál több mint hétmillió csomag kézbesítésére készültek az év végi időszakban. Egyrészt folyamatosan bővítették a MPL csomagautomata-hálózatukat és növelték a kézbesítésben használt autók számát.