2025.02.08. 10:00
Késik a villanyszámla Tolna vármegyében is, megtudtuk miért
Több Tolna vármegyei kérdezgette egymást a közösségi médiában, hogy kaptak-e villanyszámlát? Nem értették mi történhetett, miért késik a villanyszámla. A MVM Zrt. válaszolt a TEOL és a Tolnai Népújság kérdéseire.
Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. ismertette, hogy 2025-től jogszabály teszi lehetővé az idősoros elszámolási mód bevezetését azon ügyfeleknél, akik okosmérővel rendelkeznek. Hogy miért késik a villanyszámla, erre is válaszoltak.

Fotó: Shutterstock / illusztráció
Késik a villanyszámla Tolna vármegyében is
Az okosmérővel rendelkező ügyfeleknél az idősoros elszámolási mód bevezetése többletköltséggel nem jár. Az ügyfeleknek nincs teendőjük, az áramhálózati elosztók távleolvasás útján mindennap automatikusan kapják az ügyfelek felhasználási adatait tizenöt perces bontásban. Az idősoros elszámolási mód rendszerszintű bevezetése miatt az érintett felhasználói kör 2024. decemberi számlái a megszokott időponthoz képest később készültek el, tájékoztatott az MVM. A szolgáltató hozzátette, hogy emiatt bizonyos felhasználók tapasztalhattak csúszást a villamosenergia számlák érkezésében. Fontos változás továbbá, hogy 2025. január elsejétől az érintett ügyfélkörnek a korábban megszokottól eltérően a hónap utolsó napját követően állítják ki a számlákat naptári havi elszámolás szerint. Az első új elszámolás szerinti számlák kiállítására 2025. február elején kerül sor az áramhálózati elosztók adatküldését követően. Ismertették, hogy az MVM Next részletes tájékoztatást küldött az érintett ügyfeleknek, de a jövőbeli működésre vonatkozó részletes tájékoztató itt is megtalálható.