2025.02.10. 17:30
Véget ért egy korszak, sokan bánják, hogy kivonul Magyarországról a népszerű gyártó
Az amerikai anyavállalat csődje után a népszerű ételtárolókat gyártó cég bejelentette, hogy megszünteti magyarországi tevékenységét. A döntés egy egész generáció számára jelent búcsút a jól ismert műanyag edényektől. A Tupperware kivonulásával egy korszak zárul le – de vajon mekkora űrt hagy maga után?
A 78 éves múltra visszatekintő Tupperware már évek óta küzdött az egyre csökkenő kereslettel és a változó fogyasztói szokásokkal. Bár a cég a 2020-as évek elején próbálta megújítani kínálatát és a fiatalabb generációkat is megszólítani, nem tudott kitűnni a versenytársak közül. A járvány idején ugyan volt egy rövid fellendülés, de az utána következő visszaesés, valamint a növekvő nyersanyag- és szállítási költségek végül a vállalat csődjéhez vezettek.

Forrás: MW archívum
A Tupperware anyavállalata 2023 végén csődöt jelentett az Egyesült Államokban, és bejelentette, hogy stratégiai lehetőségeket keres a túlélés érdekében. Ennek részeként a menedzsment úgy döntött, hogy kivonulnak a kelet-európai piacokról, így Magyarországról is. A vállalat helyi képviseletének szlovák vezetője január végén erősítette meg a hírt, amely sok magyar vásárlót meglepett és csalódással töltött el.
Drága és túl tartós a Tupperware?
Sikerült beszélnünk egy név nélkül nyilatkozó volt értékesítővel, aki éveken át árulta a Tupperware termékeit Szekszárdon és környékén. A beszámolója szerint a Tupperware eladása az elejétől sok munkával járt, hiszen rendszeresen üzleti találkozókat kellett szerveznie és potenciális vevőket meghívnia.
„Eleinte nagyon jól ment, keresetkiegészítésként kezdtem, és szépen hozott a konyhára. De már akkor is érezhető volt, hogy ez a rendszer sok időt és energiát igényel. Az elmúlt években pedig egyre nehezebb lett az eladás. A termékek drágák voltak, és sokan azt mondták, hogy a régebbi darabjaik még mindig jól működnek, így nem vásároltak újat” – mondta az egykori forgalmazó.

Forrás: MW archívum
Tolnában szerették a termékeiket
A visszaeső keresletet többek között a cég termékeinek hosszú élettartama is magyarázza: a korábban vásárolt tárolók tartóssága miatt sokan egyszerűen nem érezték szükségét újabb darabok beszerzésének.
Néhány nappal ezelőtt megkérdeztük olvasóinkat, mit gondolnak a Tuppeware kivonulásának híréről. Míg egyesek sajnálják a márka eltűnését, mások szerint már idejétmúlt volt a termékek népszerűsége. Egyik olvasónk így fogalmazott:
Nagyon sajnálom, 30 éve szeretem a termékeket
Egy másik teol olvasó pedig azt írta, több olyan Tupperware terméke is van, amelyeket évekkel ezelőtt vásárolt:
Sajnàlom, nekem is sok termékem van. Szeretem őket használni, és van olyan, amit régen vettem
És természetesen olyanok is írtak véleményt a kérdésünk alá, akik nem tartották praktikusnak a Tupperware termékeit:
Egymás ellen versengtek a gazdag háziasszonyok, trendi volt. Én műanyag vackot láttam benne sok pénzért, átverésnek tartottam
Sokan édes nosztaligiával tekintenek vissza a Tupperware-bulikra, amelyek az 1990-es és 2000-es években rendkívül népszerűek voltak Magyarországon. Mások viszont inkább felesleges időrablásnak tartották ezeket az eseményeket:
Párszor belefutottam, hogy ismerős meghívott, és Tupperware-bulival rabolta az időmet, ez az unatkozó háziasszonyoknak való
– fogalmazott a teol Facebook oldalának egy kommentelője.
Egy biztos, a Tupperware termékek forgalmazása – egyelőre úgy tűnik – hamarosan már a múlté lesz. Azt viszont még nehéz lenne megjósolni, mit hoz majd a jövő. Láttunk már olyat, hogy egy-egy megszűnt márka, évekkel később újjászületett.