2024.11.30. 07:30
Szívhez szóló dallamok csendültek fel a Művészetek Házában (képgaléria)
Sokéves hagyomány, hogy általában advent kezdetén pódiumon is bemutatják tudásukat Szekszárdon a Liszt Ferenc Zeneiskola művésztanárai.
Így a napokban is egy telt házas koncerten hallhatták, élvezhették a zeneirodalom legjeiből összeállított koncertet a zenekedvelők, amelyen idén már nem csak a szekszárdi zenetanárok léptek fel, hanem mert tavaly önálló művészeti iskolaként kiegészültek a bátaszéki és a tolnai tagintézménnyel, az ottani tanárok is szerepeltek, és a tapasztalt koncertező tanárok mellett most mutatkoztak be a zeneiskola új tanárai is, akik az idei tanévtől tanítják a gyerekeket. A jegyek már hetekkel a hangverseny kezdete előtt elfogytak, a Művészetek Házát megtöltötte a hallgatóság.

Fotó: Kiss Albert
A hangverseny nyitányaként, hangolva, hangolódva a közelgő ünnepekre, Vivaldi C-dúr concerto két fuvolára című művét játszotta Töttős-Erős Edina és Dragos Bence, Lozsányi Tamás-zongorakíséretével. A Lágy lírai, majd könnyed, ritmikus dallamok után Bach d-moll Sarabande-ja egyik legmélyebb, legérzelmesebb tételének vibrafonra készült átiratát adta elő Koós Zoltán.
Glinka Három orosz dal hegedűre, csellóra és zongorára című, az orosz táj és lélek szépségét, a melankólia és az öröm kettősségét megjelenítő művét hegedűn Kovács-Buzás Márta, csellón Köntös Hedvig és zongorán Elmauer József szólaltatta meg.
A klasszikusok után egy kortárs zeneszerző, karmester és trombitaművész az amerikai Anthony Plog egyik legismertebb szóló műve a Postcards következett. Szabó Péter trombitán idézte fel a képeslapkészítés hangulatát. Ahogy ezt a műsorszámokat bemutató, konferáló Lakatos Orsolya elmondta, ahogy megy a nyomdagép, a szerkezet vágja, adagolja a papírlapokat, vagy a másik tétel, ahol a grafikus művészek egyesével, kézzel festik a lapokat.

Ezt követte a baszk zenei hagyományok mélységét és varázsát feltáró Négy baszk dala Jesús Guridinek amelyet Molnár Márta, dr. Tomicsekné Kovács Dóra, és a szekszárdi zeneiskola új tanára, Leitgéb Máté adott elő.
Népzenei ihletésű volt a koncert következő száma is, Bartók Béla Román népi táncok című művének négy tételét Tóth Szidónia Bernadette és Tóth Mónika játszott. Ezeket Bartók eredetileg zongorára írta, később hegedűre és zongorára is átdolgozta. Most viszont a zongoraszólamot Tóth Mónika gitáron szólaltatta meg.
Magyarország vezető klarinétosa volt évtizedeken át Kovács Béla, aki grazi tartózkodása emlékéül írta a Wochenende auf der Herrengasse című művet elsősorban klarinét zenekarra, felidézve a Herrenngasse utca hangulatát. Ezt a polkát most az új tanárként bemutatkozó Decsi Fruzsina, valamint Kolozsvári-Kiss Kata Diána játszotta, s őket Lozsányi Tamás kísérte zongorán.
Az osztrák hangulatból a híres Buenos Aires-i negyed, San Telmo pezsgő világát, egyfajta zenei festmény varázsolt a Művészetek Háza pódiumán Máténé Hepp Andrea fuvolán és dr. Tomicsekné Kovács Dóra-gitáron. Máximo Diego Pujol zenéjében a tangó ritmusa és a dél-amerikai zenei hagyomány szenvedéllyel és melankóliával tölti meg a dallamokat.
A Liszt Ferenc Zeneiskola tanárai adtak koncertet
Fotók: Kiss AlbertA zenetanárok hangversenyének záró számaként Herbert Lincoln Clarke Kuzinok című trombita és harsona duettjét szólaltatta meg Szabó Péter és Kolozsvári Gábor. Virtuóz elemekben bővelkedő, a szólistáktól komoly technikai felkészültséget igénylő zenét Elmauer József kísérte zongorán.
A szekszárdi zeneiskola, hivatalos nevén Szekszárdi Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola tanárainak Töttős-Erős Edina összeállította hangversenye beépült a negyven éves Művészetek Háza jubileumi programsorába, annak jeles részeként.