2025.02.08. 18:00
Lehet-e vevő a fiatalság az operára?
Az opera, a komolyzene befogadása nem mindig könnyű, ám érzelem gazdagító és jellemformáló ereje vitán felül áll. Käfer György, az Opera Nagykövete ezért tartja fontosnak, hogy minél több fiatal kedvelje meg a komolyzenét. Erről is beszélt a teol.hu podcast műsorában.
Käfer György, az Opera Nagykövete nemrég a Szekszárdi Garay János Gimnázium dísztermében tartott előadást középiskolásoknak Érzelmek a magyar zenében címmel.

Az Opera Nagykövete a klarinétot választotta
A klarinétművész több mint fél évszázada kötelezte el magát hangszere mellett. Kiemelkedő tudásának köszönhetően már huszonévesen, 1983-ban bejutott a Magyar Állami Operaház zenekarába. Az intézmény tagjaként bejárta a világot. Máig nem szakadt el második otthonától, hiszen büszkén viselheti az Opera Nagykövete címet.
A teol.hu podcast vendégeként zenével átszőtt életéről beszélt, a kezdetekről, valamint az Operaház egyik fénykoráról, a nyolcvanas évekről, amikor olyan legendás személyiségek irányították az intézményt, mint Mihály András, Petrovics Emil, avagy Ferencsik János. Käfer György ezen kívül számos, a munkásságával és a komolyzenével kapcsolatos kérdésre is válaszolt. Például arra, hogy milyen különlegességek fedezhetők fel az érzelmek kifejezésében a magyar zenében, ami más nemzetek zenéjében esetleg nem annyira hangsúlyos? Avagy arra, hogy miként lehetséges hatékonyan beleplántálni a fiatalok értelmébe, lelkébe a jellem formáló komolyzene, azaz klasszikus zene fontosságát? Már amennyiben ez egyáltalán megoldható a könnyűműfaj mindent elsöprő áradta közepette. Liszt Ferenc egyik kedvenc városában, azaz Szekszárdon járva azt is elárulta, hogy ki a kedvenc magyar zeneszerzője.