Hírek

2010.02.05. 07:48

Hungarikumok: világhír, de csak itthon

Aligha számíthatnak rövid távon világhírre a hagyományos magyar élelmiszerek. A gyártók leginkább a prémium termékek alacsony gyártási volumenével, illetve a közösségi marketing hiányával magyarázzák azt, hogy a határokon túl többnyire rendkívül kis körben forgalmazott termékek nem tudnak betörni a szélesebb piacokra.

VG-összefoglaló

Problémát jelentenek ugyanakkor a hazai cégek és az élelmiszerek piacbővítését támogató Agrármarketing Centrum szűkös forrásai is, jóllehet Németországban vagy az egykori KGST-tagoknál nem is számítanak ismeretlennek a magyar termékek. A hagyományos exportterméknek számító tokaji segítséget keres, hogy újabb külpiacokra léphessen.

A pálinka viszont egyelőre a hazai fogyasztók körében hódít, a gyártók mindössze termékeik néhány százalékát exportálják. Ugyanakkor az ital „sokfélesége” is akadálya annak, hogy kilépjen a legnépszerűbb égetett szeszes italok árnyékából.

A hazai gasztronómia sikertörténeteként elkönyvelt mangalica is ritka ínyencfalatnak számít, így forgalma is minimális, ám a szegmens szereplői úgy látják, ez nem is feltétlenül baj. A termék exkluzivitását venné el, ha a 45-50 ezer tonnás éves keresletet túlteljesítve többlet keletkezne a piacon.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!