Közélet

2011.05.09. 12:56

Paleolit szakácskönyv: kerüld a gabonafélét, egyél sok zsírt

Kerülj minden gabonafélét, burgonyát, kukoricát, cukrot, a hüvelyeseket és tejtermékeket. Viszont nyugodtan egyél, zöldségeket, gyümölcsöket, húsokat, sőt még a zsírtól se félj, csak arra ügyelj, hogy mindez bio legyen!

V. T.

Nagyjából így lehet összefoglalni a paleolit táplálkozás alapelveit. Az új – vagy inkább ősrégi – táplálkozási mód tábora egyre népesebb. K. Kishonti Betti – aki a témában már két szakácskönyvet is írt – egy éve csatlakozott ehhez a táborhoz családjával együtt.

Mint elmondta, drágább a paleolit táplálkozás a hagyományosnál, de nagyon gyorsan tapasztalhatóak az előnyei. Családtagjainál megszűntek a vérnyomás és túlsúlyproblémák, búcsút mondhattak az allergiának.

– Korunk civilizációs betegségeinek eredete a táplálkozás modernizálására vezethető vissza – húzta alá K. Kishonti Betti. – Legnagyobb szerepet a vegyszerek és finomítási eljárások megjelenése játszotta.

A paleolit táplálkozás során azokat az alapanyagokat zárjuk ki az étrendünkből, amelyek káros hatással lehetnek szervezetünk működésére, illetve kiemelt figyelmet szentelünk annak, hogy alapanyagaink teljes értékűek legyenek.

Hozzátette, nem elég megfelelő ételt választani, arra is ügyelni kell, hogy ne tartalmazzon semmilyen vegyszert, vagy adalékanyagot, mert ezeknek egészségkárosító, rákkeltő hatása van.   

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!