Közélet

2011.08.16. 13:13

Alaposan nézzük meg, mire adjuk ki a pénzünket!

Sok esetben a jó vételnek tűnő használt autókra fizet rá a legjobban a vásárló. Ahhoz, hogy ezt el lehessen kerülni, alaposan szemügyre kell venni a választott példányt. Az alábbiakban erre vonatkozóan adunk néhány tanácsot.

TEOL/M.Á.

A használtautó vásárlás általában nem könnyű dió, főleg, hogy a legtöbb vásárló nem szerelő társaságában érkezik a helyszínre. Mátics Péter, az egyik szekszárdi kereskedés cégvezetője azonban adott néhány támpontot arra vonatkozóan, mit érdemes, és mit nem ajánlott megvenni.

Fontos, hogy a kiszemelt autót tisztán, világosban, és legfőképp a szabadban kell megtekinteni, hogy előkerüljenek az esetleges hibák. A hullámos lemezek például balesetes múltról árulkodnak, a gyanút pedig még tovább erősíti, ha az egyes elemek színe némileg eltér egymástól. Ha úgy tűnik, hogy volt törve az autó, érdemes a szóban forgó résznél kinyitni az ajtókat, megvizsgálni a csomagtér padlóját, az ajtófészkek belső felét és a fényszórókereteket.

[caption id="" align="alignleft" width="334"] Nem kell ahhoz szerelőnek lenni, hogy az ember kiszúrja az esetleges hibákat. Ilyen esetekben azonban nyugodtan meg lehet próbálni alkudni
[/caption]

Fontos, hogy a további vizsgálódás érdekében kérjünk egy festékréteg vastagság mérőt, mely szinte minden kereskedőnek van. Ha mégsincs neki, vagy éppen nem hajlandó odaadni, akkor ott már kockázatos vásárolni– hívja fel a figyelmet Mátics Péter. Azonban nem csak balesetre utaló nyomokat, hanem a korróziós pontokat is érdemes górcső alá venni. A figyelmet a kerékjárati ívek, az ajtók, a csomagtérfedél alsó része, valamint a homlokfal kőfelverődésnek kitett része felé tanácsos irányítani.

A motortérben érdemes megvizsgálni, hogy folyik-e az olaj, valamint azt, milyen állapotban van a hossztartó. Ha az meg lenne rogyva, nem is érdemes tovább szemlélődni az autón. Ugyanez igaz akkor is, ha a hűtő, a víztartályok vagy egyéb kisegítő elemek tartói sérültek, görbültek vagy javítottak. A sort tovább lehet folytatni a műanyag motortakaró és a belső légterelő elemekkel. Ezek a jelek ugyanis nagyobb sérülésre utalnak, mely során a sok sérült, de még a funkcióját betöltő alkatrészt nem cserélték le. Jó hír azonban, hogy ha csak a lámpák, illetve a hűtőrács tartói sérültek, az még nem nagy gond.

Az utastérbe kukkantva a hiányos, repedt kárpitelemek, és a beázások árulkodhatnak a nem túl rózsás múltról. Balesetre utalnak azonban az eltérő évszámú üvegek, biztonsági övek is.
Az autót nem érdemes viszont eltemetni abban az esetben, ha a kormány vagy a pedálgumik kopottak kissé. Ettől még lehet jó állapotú az autó. A próbakör alkalmával pedig mindenképpen a vevőjelöltnek is kell vezetnie. Így megérezheti a kormány és a kuplung holtjátékát, a váltás könnyűségét, vagy éppen a motor rugalmasságát.

Fontos alulról is megnézni az autót –tudatta a cégvezető. Ha van emelő a kereskedőnél, akkor ott, ha nincs, akkor el lehet vinni egy szervizbe. Végezetül pedig nem szabad elfelejteni végigpróbálni az összes elektromos berendezést is.

A friss műszaki döntő fontosságú tényező

Mátics Péter arról is beszámolt, hogy bár nem jelentősen, de érezhetően növekszik a kereslet az előző évi visszaeséshez képest. Mint mondta, a választásnál leginkább az ár dominál, az érdeklődők első sorban az egymillió forint alatti autókat részesítik előnyben, a 1,5 millió feletti modellek már ritkábban kelnek el. Az ügyfelek egy része inkább többet fizet a modellért, ha az jó állapotban van, míg másoknak az a feltétel, hogy csak guruljon. A friss műszaki viszont rendkívül fontos kitétel lett, sok esetben ez a döntő– fogalmazott a cégvezető.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!