Janó Attiláné négy gyermeke a szekszárdi Szent József Katolikus Általános Iskola alsó és felső tagozatába, valamint a Szekszárdi SZC Ady Endre iskolájába járnak. Megyei önkéntesként is elismert hittanoktató.
– A katolikus általános iskolában a Discord rendszeren keresztül tartják az órákat. Az első napoktól kezdve minden nap órarend szerinti online órák vannak. Az első óra Szent József imájával kezdődik, amit közösen mondanak el, mi gyertyát is gyújtunk ilyenkor – kezdte. Magyarórán közösen olvasnak egy könyvet, szereposztásban, a történet feldolgozása lapbookban történik. Németórán szintén olvasnak, fordítanak közösen. Matematikához sok kelléket használnak, illetve a Learningappsot, Redmentát, Wordvallt, ezeket minden tantárgyhoz, énekhez, fejlesztő foglalkozások alkalmával is. Izgalmas kincset keresni a Karib-tenger kalózaival, miközben Harry Potter varázspálcája nyitja az ajtókat, és a varázsital hozzávalóit is meg tudják szerezni. Házi feladatot a Classroom rendszeren keresztül kapnak. Verset mondanak fel, videóra veszik és küldik a tanító néniknek. Szeretik az interaktív környezetórákat. Hetente követik tanítójuk kis kertjének változásait. A pénteki hittanórán mély és lélekemelő gondolatokkal fejezik be a hetet.
A Szekszárdi SZC Ady Endre iskolájában tanuló gyermekei a Teams, illetve a Kréta rendszert használva tanulnak, kreatív feladatokat kapnak. Édesanyjuk az online oktatás előnyét abban látja, hogy egy adott témát sokkal szélesebb körben tudnak feldolgozni.
Az egyik anyuka, akinek a lánya a szekszárdi Dienesben hetedikes, arról számolt be, hogy a matematika-tanárnő például Youtube-videókat készít, amelyben minden tananyagot, feladatmegoldást a gyakorlatban is megmutat, magyarázatok kíséretében. Ez nagyon praktikus, mert ha egy diák elakad, ezt akárhányszor visszanézheti. A lánya ebből a tantárgyból teljesen önállóan tud dolgozni. Szintén jónak tartja, hogy történelemből többször is van úgynevezett Black Friday, amikor a heti tananyagból tét nélkül írhatnak a tanulók egy tesztet, mert csak az ötös kerül be a Krétába. Az online feladatlap elküldése után rögtön látja azt is a diák, hogy mi volt a hibája. Ez egy remek gyakorlás a felmérőre, és ha elég ügyes, jó jegyet is szerezhet. Magyarból pedig a szövegalkotási képességet fejlesztő feladatokat kapnak, például a korosztályuknak megfelelő filmekhez kapcsolódóan.
Ódorné Eppel Bernadette, a tamási Würtz Ádám iskola Szülői Munkaközösségének elnöke az otthoni tanulásban a kutatómunkát nevezte előnynek, hatodik osztályos gyermeke olyan dolgokat tanult ezáltal, amit előtte nem. Például megtanult otthon szkennelni.
– A gyerekem kötelességtudó, nyolc órakor leült a számítógép elé, és addig csinálja a feladatokat, amíg nem végez. A Kréta rendszeren keresztül mi is belelátunk a napi rutinjába. A délelőttjei ugyanúgy telnek, ahogy eddig, délután a sportolást helyezzük előtérbe. Szerencsés helyzetben vagyunk, az otthoni tanulás semmilyen gondot nem okoz a számunkra – mondta.
Köszönet a pedagógusoknak
Minden édesanya köszöni a pedagógusok munkáját. Janó Attiláné hálát érez, ez most olyan számára, mintha minden nap nyílt nap lenne, és bent ülhetne az órán. Hallja a tanárok megnyugtató, kedves és türelmes hangját, ha kell, másodszor, harmadszor is a magyarázatot, a következetes irányítást, amivel ő is könnyebben tud gyakorolni és segíteni a gyermekeinek. Tetszenek számára az online órák szabályai, az is, amit és ahogy a pedagógusaik tesznek. Minden órában a szívük-lelkük és a felkészültségük. A gyermekek anyukája szerint nagy előnye van, hogy interaktív és digitálisan személyes is az oktatás. Egy másik háromgyermekes, két katolikus iskolás és egy katolikus óvodás gyermek anyukájának elképzelhetetlen volt, ami ma a valóság, de számára is megerősítő volt az eltelt időszak. Ódorné Eppel Bernadette szerint is kitűnő munkát végeznek a pedagógusok.