Ország-világ

2004.11.04. 06:49

Csúcsvezetők autócsodái

Mind több cég bérel luxuskocsikat menedzserei részére, mert a bérlet még mindig olcsóbb, mint a cégautó vásárlása. A feltűnést keltő kocsikkal szemben mindinkább előnyt élveznek az előkelő, de viszszafogottabb megjelenésű típusok.

Csanádi József

A honi gyakorlat szerint a cégek vásárolnak és bérelnek is a munkatársaik beosztásához illő autókat a vezetőknek. A CIB Banknál például a Saab 9,3 és 9,5 típus jár a legfőbb vezetőknek. A további irányítási szinteken dolgozók pedig a Renault Laguna, az Opel Vectra és az Opel Astra típusokat használhatják.

A Raiffeisen Bank a Vectrák mellett Nissan Primerákat használ, míg a felső és középvezetői kategóriában Volvókat futtat. A kiválasztásnál az ár mellett mindkét bank esetében fontos szempont a klaszszikus külső megjelenés, a biztonság és a lopásveszély csökkentése. A Raiffeisennél a kocsikat öt évig vagy 150 ezer kilométer megtételéig használják.

Előfordul, hogy bizonyos cégeknél a választható márkák mellett meghatároznak egy keretösszeget. Ha például valamely topvezető béren kívüli juttatásként részesül ebben, akkor – úgynevezett benefitként – nagy luxusautót, akár egy húsz milliós Mercedest vagy Audi 8-ast is választhat, s gond nélkül megoldható a jármű DVD-lejátszóval, vagy akár PlayStation II-vel való ellátása is. Az árak tekintetében változatos a kép. Egy Peugeot 607-es 10-11 millió, a Ford Mondeo Ghia Executive 2,2-es TDCi motorral és extrákkal a 7 milliós induló ár helyett 8,6 millió forintba is belekerülhet. Emellett a C kategóriás Mercedes már 8 millió körül megvehető.

Az autókölcsönző cégek szintén nagyon rugalmasak, szolgáltatásaikat teljesen a bérlő igényeihez igazítják. A flottakölcsözés keretében a járműállományt olyan kocsikból rakják össze, amilyeneket a bérlő igényel. Az érdekességek között szerepel a Mazda RX–8-as sportkocsi, amelynek havi bérleti díja fél millió forint. Ezért a kölcsönző már minden gondot levesz a megrendelő válláról. Fizeti az adót, a biztosítást, a szervízt, téligumit ad, baleset esetén cserekocsit biztosít a pótlásig, s bankártyát a tankoláshoz. A menedzserek közül többen kedvelik a Ford Mondeót, amely általában havi 200 ezer forintért kivehető. Az Opel Astrák, Vectrák, a Ford Focusok 100–200 ezer forint közötti havi díj fejében járnak. A cégek azért kedvelik a flottabérleti megoldást, mert így kedvezőbb árakkal számolhatnak, mintha megvennék és fenntartanák a kocsikat.

A bérleti díj fejében a kölcsönző minden gondot levesz a merendelő válláról. Fizeti az adót, a biztosítást, a szervízt, téli gumit ad, baleset esetén cserekocsit biztosít, és bankkártyát is mellékel a tankoláshoz.
Ford Mondeo Ghia Executive 2,2-es TDCi motorral és extrákkal a 7 milliós induló ár helyett 8,6 millió forint. A Mazda RX-8 havi bérleti díja eléri a félmillió forintot. Sok helyen felső- és középvezetői kategóriában Volvókat használnak. A kiválasztásnál fontos szempont a biztonság és a lopásveszély csökkentése.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában