2004.11.10. 06:58
Három fürge kis dízelautó
Aki kis autóra vágyott erős dízelmotorral, annak eddig mélyen a pénztárcájába kellett nyúlnia. A helyzet azonban megváltozott. Ebben a kategóriában is nagy a választék, és ez jót tett az árversenynek.
[caption id="" align="alignleft" width="299"] A Hyundai hátuljának kialakítása szögletesebb, a Peugeot-é hagyományosan gömbölyű, a legmodernebb látványt pedig a Smarté nyújtja
[/caption]Az Auto Bild Magyarország három típust hasonlított össze, áruk, felszereltségük és kényelmi szempontok alapján.
A legmutatósabb és legdivatosabb a Smart. Gyakran alapfelszerelés, de extraként biztosan megvásárolható az elektromos ablakemelő, a központi zár és az elektromos szervokormány.
A legerősebb motorral a ForFourt szerelik. A turbóval felpumpált három henger 95 lóereje 11,1 másodperc alatt gyorsítja százra a kocsit. Előzéskor rugalmas az 1,5 literes gép, városban viszont sok kapcsolgatást kíván. Ötödik fokozatba csak 70-nél érdemes váltani. A sebességmérő kissé áttekinthetetlen, a skáláról hiányzik az 50-es, 100-as és 130-as szám. Komoly fejtörést okozhat az új tulajdonosnak a műszerfalon való eligazodás is.
A Hyundai Get belső kivitelezése egyszerű. Az 1500-as háromhengeres erőmű 60 kW/85 LE teljesítményű. Sebességváltójával városban sokat kell dolgozni, az ötödik csak 80-tól ízlik neki.
Mindig szerény volt a korelnök Peugeot 206 fellépése, most viszont a legnagyobb lökettérfogattal büszkélkedik. Beszálláskor a 206-os mutatkozik a legnagyobbnak: szélvédője hatalmas, anyagai nemesek (a Prémium változatban), ülése kényelmes, műszerei jól leolvashatók. Motorja üresen ötventől szépen húz ötödikben, 60-tól pedig dinamikusan reagál. A lendületes haladást azonban meg kell fizetni: átlagos fogyasztása 6,2 liter.
Árak
A három kiskocsi közül a leg- olcsóbb a dízelmotoros TB Get, már 13390 euróért elvihető A nagy öregnek számító Peugeot 206-os Prémium HDi 90 a legdrágább, 16800 eurós árával A Smart ForFour nemrégiben került a kereskedőkhöz, az autó 15850 eurótól vásárolható meg
Rakodótér
HYUNDAI: Egyedileg állítható a támladőlés szöge. Az ülések teljes lefektetése után sík padlót kapunk. A kocsi sebességváltójával városi forgalomban sokat kell dolgozni, ötödik fokozatba csak 80-tól kapcsolható. PEUGEOT: Variálható a kocsi csomagtere. A fejtámlák mélyen állnak, ennek következtében jó hátrapillantást tesznek lehetővé, és kihúzhatók. Belső tere elég tágas, szélvédője hatalmas, anyagai nemesek. Ülése kényelmes, műszerei jól leolvashatók. SMART: A 15 centivel elcsúsztatható hármas üléspad ára 120 euró. A támlák dőlésszögét állítani lehet. A műszerfalon azonban nem könnyű eligazodni, a félkör alakú sebességmérő skálájáról pedig hiányzik az 50-es, a 100-as és a 130-as szám.