Ország-világ

2004.12.13. 00:00

Repülés: igen az életre

Négy nő vezet ma Magyar-országon utasszállító repülőgépet. Egyikük sem tudja enélkül elképzelni az életét.

Rados Virág

[caption id="" align="alignleft" width="150"] Magyar Hajnalkának (33) már az édesapja is pilóta volt
[/caption]

– Hazudik, aki azt állítja, hogy nem izgult, amikor először szállt fel – emlékezik első önálló útjára Magyar Hajnalka (33).

A pilótanő a négy hölgy egyike, akik a Malév kötelékében első tisztként repülnek. Gyerekkorában varázsolta el a légi utazás – édesapja pilóta volt. S bár a lány spanyol–orosz tanárként kezdte a felnőtt életet, a szíve mélyén ott motoszkált: ő repülni akar.

– A kollégákkal jól megvagyunk, és még csak nem is fiúsítanak minket – meséli.





[caption id="" align="alignleft" width="150"] Tóvári Editnek (30) a kamaszkori vitorlázórepülés hozta meg a kedvét
[/caption]


Tóvári Editet
(30) kolléganőjével szinte egy időben avatták idén nyáron első tisztté.


Ő történelemtanárnak készült, de a kamaszkori vitorlázórepülés emléke őt sem hagyta nyugodni.

– Kell az izgalom – szögezi le. – Felfokozott állapotban összpontosul a figyelem, kiélesedik a problémamegoldó képesség.





[caption id="" align="alignleft" width="150"] Gyulai Esztert (26) mindenért kárpótolja, ha a fülkében ülhet
[/caption]

Szupercsinos lány lép a VIP-váróba. Magas sarkú csizma, tökéletes smink, ezüst ékszerek.

Gyulai Eszterről (26) pillanatokon belül kiderül: amilyen szép, olyan határozott is.

– A férfiak többsége nehezen viseli, ha egy nő megáll a lábán, és mindenről megvan a véleménye– mondja.

– De nem bánom, hogy most egyedül vagyok. Engem a repülés mindenért kárpótol.




[caption id="" align="alignleft" width="150"] Czigány Ildikó (43) harcolta ki, hogy nők is vezethessenek utasszállító gépet
[/caption]
Az első pilótanő Magyarországon Czigány Ildikó volt. Annak idején a fejébe vette: márpedig ő első tiszt lesz, akármilyen törvény állja is az útját. Ő járta ki, hogy töröljék a régi egészségügyi miniszteri rendeletet, miszerint nőnemű lény nem vezethet repülőgépet. Hét éve, éppen karácsony előtt érte el a célját.

– Igénylem ezt az életformát – mosolyog. – Ha nem repülhetek, hiányérzettel küszködök.

A repülőgép számomra szimbólum. Egy hatalmas test nekifut a pályának, felemelkedik, és a levegőben marad. A hit, hogy ez megtörténik, igent mondás az életre.

További képeink a képgalériában!

Hétszázmillió kilométert repültek a magyar gépek

A Malév járatainak száma 2004-ben 27 ezer. A 28 repülőgép hárommillió utast szállított 58 célállomásra. A magyar légitársaság november 26-án ünnepelte fennállásának 50. évfordulóját. Az eltelt fél évszázad alatt a Malév repülőgépei közel 1,5 millió órát repültek, ami 170 évnek felel meg. Negyvenmillió utast szállítottak, és 700 millió kilométert tettek meg. Ez a távolság annyi, mintha valaki 900-szor utazna a Holdra és vissza, vagy 17 500-szor kerülné meg az Egyenlítő mentén a Földet.

Jeles pillanatok a hazai repülés történetében

1956. június 5: az első menetrend szerinti járat – Bécs 1960. augusztus 25.: A Római Nyári Olimpiai Játékokra Malév-különgéppel utaznak a sportolók 1981. december 18.: első ízben egymillió utas 1991. augusztus: II. János Pál pápa magyarországi látogatása után Malév-géppel utazik haza Rómába 2004. október 18.: a 2 222 222-ik utas köszöntése

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában