Ország-világ

2004.12.03. 06:49

Sivatagi vándoraink

Hegyi Áron

Szilveszter napján Barcelonában egy 18 kilométeres szakasszal
elrajtol a 27. Dakar-rali. A Párizs–Dakar kifejezés már a múlté, a karaván nem is érinti Franciaországot. Ettől függetlenül a versenyt továbbra is magukénak érzik a gallok, ők a rendezők, és az indulók közel fele még mindig francia. Ma már minden kontinensről vannak indulók, olyan országokból is, ahol szinte alig van raliélet. Magyarország nem tartozik ebbe a kategóriába, bár a sivatagi viadalokat illetően még van mit bepótolnunk. De jól haladunk!

A Szalay Dakar Team például már hetedik alkalommal veszi az irányt Afrika felé. Szalay Balázs 1996-ban első magyarként vágott a kalandba, az akkori verseny mindössze hat napig tartott számára. Négy évvel később újra történelmet írt. Első honfitársunk volt, aki célba ért Dakarban a Rózsaszín-tó partján. A részvétel ma már elképzelhetetlen a legmodernebb csúcstechnika nélkül. Ez elsősorban a kommunikációra vonatkozik, amiben Szalayéknak óriási segítséget nyújt a Pannon GSM djuice szolgáltatása.

Ahogy az elmúlt években, úgy idén sem lesznek egyedül. Összesen 9 magyar egység vág neki a sivatagnak autóval, kamionnal és motoron. Szalayék indítanak egy versenykamiont is, és a két szervizkamion hat utasa teszi teljessé minden idők legnagyobb, tizenegy fős magyar egységét. Ott lesz a mezőnyben immár harmadszor Palik László és Darázsi Gábor, valamint a Kis Sándor, Czeglédi Péter kettős. Nem újonc már a Liszi László, Georg Rack páros sem. Két magyar kamionos csapat és három motorosunk is rajthoz áll. 

A Dakar eddigi magyar indulói

1996 autóval: Szalay–Papp 1998: Szalay–Duc 2000: Szalay–Jakab (az első célbaérés) 2002 autóval: Szalay–Palik, kamionnal: Coquatrix–Darázsi 2003 autóval: Szalay–Laklóth, Palik–Darázsi, Benyó–Maurer, Jakab–Fenesi, Liszi–Rack, Kis–Czeglédi; kamionnal: Coquatrix–Darázsi–Irissou, Vadas–Gajdos–Csombok; motorral: Szilvási 2004 autóval: Szalay–Bunkoczi, Palik–Darázsi, Kis–Czeglédi, Liszi–Rack, Benyó–Maurer; kamionnal: Darázsi–Hajnal–Tagai, Vadas–Gaál–Slott, motorral: Perepatics, Szilvás

A 2005-ös magyar indulók

autóval: Szalay Balázs, Bunkoczi László, Palik László, Darázsi Gábor, Kis Sándor, Czeglédi Péter, Liszi László, Georg Rack kamionnal: Darázsi Zsolt, Tagai Róbert, Szalai Norbert, Szaller Zoltán, Farkas Nándor, Keresztesi Péter motorral: Hermann Henrik, Nagy Péter, Varga Ákos

Köze nincs a boltihoz

A legdrágább Opel Frontera 15 millió forintba kerül egy autó-szalonban. A Dakaron körülbelül két napot bírna. Szalayék Opelje szinte csak a márkajelzésben hasonlít a bolti rokonra. Speciális alváz, szupererős felfüggesztés, különleges futóművek, egyedi váltó. Belülről rá sem lehet ismerni: gombok, kapcsolók és kommunikációs csúcstechnológia. Ahogy Szalay Balázs mondta: az autó ára több tízmillió forint, legdrágább alkatrésze a hatsebességes váltó.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában