Ország-világ

2005.01.28. 08:13

Jó formában, gyaloglással

Új és új irányzatok hódítanak a fitnesz világában. Ezek egyike a power walking, azaz az erőteljes gyaloglás Amerikából indult a siker útján.

Kocsis Tímea

Az edzésként végzett erőteljes gyaloglás, azaz power walking nem tévesztendő össze a sétálással. Előbbi közben lendületesen dolgoznak a kar és a láb izmai. A léptek hosszúak és gyorsak, a kéz pedig le-fel mozog a lábbal ellentétes irányban. Ezáltal megemelkedik a pulzusszám, és
20-30 perc elteltével beindul a szervezet zsírégetése. Mivel olyan sportról van szó, amely kíméletesen mozgatja meg az izmokat és az ízületeket, a megfelelő hatás eléréséhez kitartó munkára van szükség. Kezdőknek is javasolt legalább 30 percig gyalogolni, sportosabbaknak viszont 60 perces edzésre van szükségük, megállás nélkül.
Tovább nehezíthetjük edzésünket, ha nem sík terepen, hanem emelkedőn gyalogolunk. Ezzel fokozottan dolgoztatjuk a láb és a fenék izmait. Karmunkánk hatékonyságát kis kézisúlyzóval növelhetjük.
A friss levegőn való gyaloglásnak sok előnye van. Azok is megpróbálkozhatnak vele, akik jelentős túlsúllyal bírnak vagy valamilyen sérülés miatt kerülniük kell a nagy terhelést.
A power walking a futásnál jóval kevésbé veszi igénybe az ízületeket. A végtagok izmai mellett erősíti a törzset és a hátat, hiszen végig egyenes tartást követel. Megdolgoztatja a szívet, a tüdőt és a keringési rendszert, segít a jó kondíció megőrzésében.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában