Ország-világ

2005.02.16. 07:33

Pakolj és indulj – Chrysler módra

BAMA

[caption id="" align="alignleft" width="300"] Az utastér ülései alatt százhetven literes tárolórekeszek bújnak meg
[/caption]Soha sem gyártottak még ilyen rugalmasan alakítható belső terű buszlimuzint. A Chrysler Grand Voyager poggyászterében eddig egy gyárilag beépített terjedelmes rakomány utazott.

A potyautas az ügyetlen megoldású harmadik üléssor volt. Kiszereléséhez izmos barátokra, elhelyezéséhez tágas garázsra volt szükség. A kemény edzéseknek és az állandó helykeresésnek azonban most vége.

A Grand Voyager ezentúl alapfelszerelésként tartalmazza a Stow’n’Go (pakolj és indulj) rakodórendszert. A második sorban két karosszék, a harmadikban pedig háromszemélyes ülőpad tartozik hozzá. Felállított ülések esetén egy-egy fedeles rakodórekesz áll rendelkezésre a padlóban, kétszer 170 literes befogadóképességgel.

Összesített űrtartalma tehát 340 liter, vagyis akkora, mint némelyik kompakt autó teljes csomagtere. A hátsó üléssor mögött pedig további 748 liternyi légtér várja a nagyobb csomagokat. Az ülések ötletes kialakításuk miatt akár egyenként is összehajthatók, és a padlóüregekbe sülylyeszthetők. Néhány egyszerű kézmozdulat az egész, egy kis gyakorlás után a varázslat fél perc alatt elintézhető. Ilyenkor sík padló alakul ki, 4550 liternyi raktérfogattal. Ezzel a belmérettel már egy kisebb költözködésre is alkalmas az autó.

A lehetséges berendezési módok száma egyébként több mint kétszázötven. A praktikus pakolj és indulj rendszert csak
a Grand Voyager kapta meg.

A hagyományos Voyager egyelő-re maradt olyan, amilyen volt.

A Voyager története

1983-ban egy kisteherautó és egy kombi karosszériájának házasságából születik meg az első egyterű, a Chrysler Voyager. Azóta az amerikai modellből több millió darabot értékesítettek világszerte. A Chrysler szakemberei folyamatosan fejlesztik kategóriateremtő négykerekűjüket. Növekszik a beltér, egyre masszívabb a karosszéria. A biztonsági berendezések mellett a kényelmi kiegészítők széles tárházát rejti a buszlimuzin. Jövőbe mutató megoldás volt a 2001-ben megjelenő elektromosan nyíló ötödik ajtó, és a szintén villanymotorral mozgatott tolóajtók. Emellett rengeteg apró, de praktikus megoldás is elkápráztatja a Chrysler-tulajdonosokat. Az ülések átrendezhetősége a kategória alapkövetelménye, mint ahogy a hatalmas csomagtartó is. A Genfi autószalonon bemutatkozó pakolj és indulj változattal a Chrysler ismét feladta a leckét vetélytársainak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában