Ország-világ

2005.03.30. 00:00

Meztelen motorcsodák

Nagyobb teljesítmény és lökettérfogat, illetve megdöbbentő újdonságok hódítanak a csupasz gépek körében is. Az utcai kétkerekűek fontossá váltak a gyártók számára.

Óriásgép

Terepmotorjainak köszönhetően gyorsan világhírűvé vált az osztrák KTM. A márka Európa legnagyobb motorkerékpár-gyártójává szeretne válni a következő években, folyamatosan szélesíti modellválasztékát. A gyár idén mutatta be története első csupasz gépét, amely azonnal óriási feltűnést keltett.

A SuperDuke 990 nem tipikus naked bike. Az óriást az LC8-as maxienduró alapján fejlesztették ki. Ebből származik az acél csőváz, a kormány, a hatfokozatú sebességváltó és a V2-es blokk is. A váz merevebb lett és a kormány formája is változott. Alaposan átdolgozták a V2-es erőforrást: megnövelték a furatszélességet és a lökethosszt, így 942-ről 999 cm3-re nőtt a hengerűrtartalom. Az erőforrás átalakításával a teljesítményadatok is megváltoztak. Míg az LC8 csak 98 lóerős volt, a SuperDuke 9000-es fordulaton már 120 lóerőt teljesít. Az újdonság könnyű, csupán 184 kilót nyom. Futóműve a White Powertől, fékrendszere pedig a Brembótól származik.

Erőt és határozottságot sugall a látványuk

A naked bike, vagyis a csupasz motor kategória elsősorban a divatnak köszönheti népszerűségét. A fedetlen blokkok, a látványosra szabott kipufogórendszerek és a remekül mutató alkatrészek látványa erőt, határozottságot sugall. A gépek a durvára szabott külső alatt a legmodernebb technikai újdonságokkal vannak felszerelve. Kezelőszerveik a kényelmet, műszaki berendezéseik a biztonságot, robbanékony motorjaik pedig a szabadság érzését szolgálják.

Erőművész

A BMW idén bemutatta eddigi legerősebb sportmotorját, a K 1200S-t, amelynek most elkészítették naked bike változatát. A K 1200R a piac legerősebb csupasz masinája. Ugyanaz a négyhengeres, 1157 cm3-es, 55 fokban előredöntve beépített erőforrás dolgozik benne, mint felöltöztetett változatában. A légáramlási viszonyok miatt át kellett tervezni a légbeömlő rendszert, így a motor valamivel gyengébb lett a K1200S-nél. A K1200R 160 lóerőt állít a pilóta szolgálatába.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában