Ország-világ

2005.04.27. 00:00

A szabadságot hirdetik

Az amerikai életérzés és szabadságeszmény megtestesítői a cruiserek, magyarul a cirkálók.

FORRÁS: Autó-Motor Magazin

A típust leginkább az ízig-vérig amerikai Harley-Davidsonnal szokás bemutatni, holott a cirkálók többsége ma már nem az újvilági gyártók kezéből kerül ki. Az élen ugyanis a japánok állnak, akik ráadásul az Egyesült Államokban készítik a jobbnál jobb túramotorokat az amerikai piacra. Nem véletlen, hogy az igazi rockerek ezekkel a gépekkel nem rendeznek olyan rituális ünnepségeket, mint az általuk megvetett japán autókkal. Véleményük szerint a takarékos aprócska kocsik kizárólag arra jók, hogy úthengerrel áthajtsanak rajtuk, mert utána jobban égnek.

Bárhogy is fejlődik a technika, vannak bizonyos szempontok, amelyeknek egy cirkálónak meg kell felelnie. Nem baj, ha a motor nem ezer köbcentis és V2-es. Ma már 125 köbcentis cirkáló is kapható. Az alacsony ülésmagasság, a magas és széles kormány, a csepp alakú tank, a széles sárvédő, a hosszú kipufogó viszont elengedhetetlen. Mindezen szempontoknak hiánytalanul megfelel a Suzuki és a Kawasaki legújabb fejlesztésű gépe.

Van, aki a nagyot szereti

A Kawasaki idén a VN1600 Classic Tourert ajánlja azoknak, akiknek elég nagy garázsuk van. Az utasok alatt 1552 cm3-es, 67 lóerős motor dolgozik. Az erőátvitelről ötfokozatú váltó gondoskodik. A 274 kiló száraztömegű gép váza kettős acél bölcsőváz. A biztonságos megállásról a VN 1600-asból átvett rendszer gondoskodik: elöl kettő, hátul pedig egy 300 milliméteres tárcsa, kétdugattyús féknyereggel. A kényelmes utazásról háttámla, oldalkapaszkodó és szélesebb lábtartó gondoskodik.

Lehetne a Mi Motorunk

A Suzuki a tavaly bemutatott VZ1600 Marauder, azaz M1600 mellé megépítette a kis testvért, az M800-ast. A jövevény hasonlít a korábbi C800 Intruderhez. A blokk továbbra is 805 köbcentis, folyadékhűtéses, négyütemű, hengerenként négyszelepes, V2-es erőforrás. Az M800-ast azonban már csak dupla pillangószelepes digitális befecskendezővel gyártják. Elöl fordított teleszkópvilla, hátul állítható központi rugóstag dolgozik a futóműben. A nyújtott fényszóróegység, a hosszabb tank és a rövid első sárvédő az M1600-as modellt idézi.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában