Ország-világ

2005.05.04. 06:25

Három autóra való újdonságot zsúfoltak az apró francia autóba

Az oroszlános márka modellkínálatából már dupla nullás megjelölésével is kilóg a szokatlanul kicsi kocsi, a Peugeot 1007-es. Az autót szeptemberben kezdik majd forgalmazni.

Forrás: Auto Bild Magyarország

[caption id="" align="alignleft" width="320"] A ki- és beszállást két nagyméretű tolóajtó segíti. A megoldás szűk helyen is jól használható, ráadásul nyitása nem veszélyezteti a hátulról érkezőket.
[/caption]A be- és kiszállást két nagyméretű, Sézame elnevezésű tolóajtó segíti. Szűk helyen is jól használható, és nyitáskor nem veszélyezteti a hátulról érkezőket . Ráadásul gombnyomásra, elektronikus segítséggel nyílik és csukódik. Ez nagy előny, ha például csomagokkal megpakolva érkezik a tulajdonos.

A Peugeot 1007 négy személy szállítására alkalmas. Csomagtartója 180 literes, de a csúsztatható, lehajtható támlájú, illetve szükség esetén összecsukható hátsó ülések jóvoltából akár 1048 literesre bővíthető. Az üléselrendezések változtathatóságából az is kiderül, milyen sokféleképpen alakítható a belső tér. Előrehajtható az első utasülés háttámlája, még egy bicikli is befér a vezető mellé.

Új ötlet a Cameleo dekorációs készlet. Kilenc különböző színű és hangulatú garnitúra kapható az utastérhez. Minden csomag 18 daraból áll, magába foglalja a műszerfalborításokat, a szellőzők díszgyűrűit, az ajtópanelek díszítését és az üléshuzatok középrészét. Aki megunja autóját, feldobhatja új színekkel. Az 1007-es hajtásáról 1,4-es vagy 1,6-os benzinmotor, illetve 1,4-es dízel gondoskodik. Ez utóbbi csak kézi sebességváltóval rendelhető. A benzinesekhez viszont kérhetjük a kifinomult működésű és kényelmes 2Tronic robotváltót is.

A hazai vásárlóknak egyelőre meg kell elégedniük a beszámolókkal, hiszen az autót csak szeptemberben kezdik forgalmazni. A pontos árról nincsenek hírek, csak annyit tudni, hogy hárommillió forint körül lesz.

Élesedik a kisautók versenye, négy liter körül fogyasztanak az új, városi közlekedésre tervezett modellek

Kezdik komolyan venni az autógyártók is az energiatakarékosságra felszólító szakemberek véleményét. A Peugeot már a Genfi Autószalonon bemutatkozott egy aprósággal, a 107-essel, és most itt az újabb csöppség, az 1007-es. Csatlakozott a tervezéskor a Peugeot-hoz a Citroën és a Toyota is, hogy le ne maradjanak a versenyben. A 107-es mellett, azzal egy időben megjelenő Citroën C1, valamint a Toyota Aygo már közös fejlesztésük eredménye. A törpék nem csak fürgeségük és helytakarékosságuk miatt számíthatnak kedvező fogadtatásra. Alacsony, négy liter körüli fogyasztásuknak köszönhetően tökéletes városi autónak számítanak. Kérdés, hogy az 1007-es a magyar viszonylatok között borsosnak tűnő, hárommilliós árával képes lesz-e versenybe szállni a vásárlók kegyeiért. Ne feledkezzünk meg arról se, hogy a nemrégiben bemutatott új Suzuki Swift ennél jóval olcsóbban, már kétmillió forint körüli áron megvásárolható. Ráadásul az Esztergomban gyártott modell alkatrész-utánpótlása gyorsabb, hazai szervizhálózata kiépítettebb.

Háromféle motorral szerelik az 1007-es típust

Motor: 1360 cm3 benzines 1587 cm3 benzines 1398 cm3 dízel Teljesítmény: 75 LE (54 kW), 110 LE (80 kW), 70 LE (50 kW) Hosszúság: 3731 mm Szélesség: 1686 mm Magasság: 1610 mm Tengelytáv: 2315 mm Csomagtartó: 178/364 liter Biztonság: 4 légzsák

Teljesítmény: 75 LE (54 kW), 110 LE (80 kW), 70 LE (50 kW)

Hosszúság: 3731 mm

Szélesség: 1686 mm

Magasság: 1610 mm

Tengelytáv: 2315 mm

Csomagtartó: 178/364 liter

Biztonság: 4 légzsák A ki- és beszállást két nagyméretű tolóajtó segíti. A megoldás szűk helyen is jól használható, ráadásul nyitása nem veszélyezteti a hátulról érkezőket. -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában