Ország-világ

2005.05.18. 00:00

Kivillanó, szép, feszes has

A férfiak kedvelik a nőiesen domború idomokat, de csak egy bizonyos határig. Szálkás izomzatra nincs szükség, de a lapos has annál fontosabb. Ezen a nyáron is divat lesz a köldökig érő póló, a derékról lecsúszó szoknya és nadrág.

Németh Zsuzsa

[caption id="" align="alignleft" width="135"] A vonzó idomok mellett az is fontos, hogy a bőr selymes és sima legyen
[/caption]Álljunk neki mielőbb a télen felszedett deréktáji súlyfölösleg ledolgozásának. Aki betartja a diétát és megdolgoztatja hasizmait, két hét alatt csodálatos alakra tehet szert. Hetente csak háromszor tíz percre van szükség ahhoz, hogy formába hozza magát.

HIZLAL A STRESSZ A tartós feszültség arra készteti a szervezetet, hogy ragaszkodjon az úszógumikhoz. Idegeskedés hatására az agy serkenti a kortizol termelését. Ez a hormon adott helyzetben küzdelemre vagy menekülésre késztet. A legújabb kutatások szerint a magas kortizolszint növeli az étvágyat, főként szénhidrátot vagy zsírt kíván a szervezet. Tény, hogy ha feszültek vagyunk, süteményre, kekszre vagy más édességre vágyunk a legjobban. A hasi bőr felszíne alatt megbúvó zsírszövetben több kortizolérzékelő receptor található, mint a test bármely más részén, ez a terület hajlamosabb a zsír tárolására. Ez megmagyarázza, hogy a sokat idegeskedő nők miért a hasukra híznak. Kutatások igazolták, hogy aki érzékenyebben reagál a stresszhelyzetekre, annak a szervezete jóval több kortizolt termel, mint azon hölgyeké, akik csípőre és combra híznak.

SIMA, SELYMES BŐR Fiatal korban feszesek a hasizmok, de lassacskán veszítenek rugalmasságukból. A terhesség sokat ront az állapotukon. Deréktájról jóval nehezebb leadni a kilenc hónap alatt lerakódott kilókat, mint a test más részeiről. A kisgyermek mellett a legtöbb nőnek nincs ideje vagy módja, hogy alakformáló tornára járjon. Egy idő után tartósan megmarad kidomborodó hasa. Az a nő is szenvedhet az évek során lerakódó zsírrétegtől, aki sosem szült. Ahhoz, hogy a has látványa vonzó legyen, nem elég, ha nincs körülötte úszógumi. Szépségének a sima bőr is feltétele. Márpedig a terhesség vagy hirtelen hízás, fogyás hatására a bőrön csíkok jelenhetnek meg. Ezek először lilás színűek, majd gyöngyházfehérré változnak. Felszámolásukhoz különleges kozmetikumokra és türelemre van szükség. E készítmények használata akkor is ajánlott, ha éppen babát várunk vagy fogyókúrázunk. Ezáltal elejét vehetjük a hegszerű elváltozások kialakulásának.

KARCSÚSÍTÓ DIÉTA Ha túl sok zsírt fogyasztunk, úszógumi alakul ki derekunk körül. A nőknél ezen a területen sok éhes zsírsejtecske található. Az a feladatuk, hogy a rossz időkre raktárkészletet halmozzanak fel. Segít a karcsúság megőrzésében, ha csökkentjük a zsírbevitelt, lemondunk az alkoholról, a cukorról, a sóról, és inkább teljes kiőrlésű lisztből készült péksüteményekből falatozunk. Zöldségeket, gyümölcsöket tartalmazó táplálékokat viszont bőven fogyaszthatunk. Hetente egyszer együnk kölest és halat. Mindkét étel gazdag cinkben, ami segít a méregtelenítésben. Ha hasunk felfúvódik, igyunk köményes teát.

KOZMETIKAI KEZELÉSEK Különleges terápiákat dolgoztak ki a szépségszalonok a has formázására. Hőkezeléskor együtt alkalmazzák a szaunát és a pakolásokat. A gyógynövények enyhe nyomás és hő segítségével jutnak a bőrbe, gyorsítva az anyagcserét. A nyomásterápia során fahéjas krémet kennek a bőrre, és növényi fóliával tekercselik be a túl domború idomokat. Egyre több kozmetikum jelenik meg, amelyet kimondottan a has bőrének ápolására, feszesítésére, a derék karcsúsítására fejlesztettek ki. E készítményekben fellelhető a borostyán és a palástfű kivonata, amely élen jár a zsírégetésben, a víztelenítésben. A reggeli és az esti tisztálkodás után használhatók a zsírégető krémek. Hatásukra megkezdődik a zsírraktárakban a fölösleg leépítése. A karcsúsító habfürdő összetevői fokozzák a nyirokkeringést, a méreganyagok eltávolítását. Hetente kétszer-háromszor használjuk, 37-40 Celsius-fokos fürdővízbe öntve.

Húsz perc edzés után fokozódik a zsírégetés

Mindenfajta mozgás segíti az anyagcserét, zsírt éget, formázza az izmokat. Részesítsük előnyben a kitartást igénylő sportokat, a futást, a biciklizést, a lépcsőzést. Lényeg a kitartás, mert a test húszpercnyi mozgás után kezdi erőteljesen égetni a zsírt. Ajánlott a hulahoppkarika használata is. Még jobb a hastánc, hiszen mozgás közben minden energiánkkal középre, a köldök területére összpontosítunk. A hastáncnak köszönhetően nemcsak a hasunk lesz formás, hanem a derekunk is. Aki hetente legalább kétszer űzi a hastánc művészetét, annak járása és tartása is nőiesebb lesz.

Németh Zsuzsa Húsz perc edzés után fokozódik a zsírégetés Mindenfajta mozgás segíti az anyagcserét, zsírt éget, formázza az izmokat. Részesítsük előnyben a kitartást igénylő sportokat, a futást, a biciklizést, a lépcsőzést. Lényeg a kitartás, mert a test húszpercnyi mozgás után kezdi erőteljesen égetni a zsírt. Ajánlott a hulahoppkarika használata is. Még jobb a hastánc, hiszen mozgás közben minden energiánkkal középre, a köldök területére összpontosítunk.

A hastáncnak köszönhetően nemcsak a hasunk lesz formás, hanem a derekunk is. Aki hetente legalább kétszer űzi a hastánc művészetét, annak járása és tartása is nőiesebb lesz. A vonzó idomok mellett az is fontos, hogy a bőr selymes és sima legyen -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában