Ország-világ

2005.05.20. 00:00

Vadonatúj szerelvényeken több utas

Naponta átlagosan 600–800-zal ülnek többen vonatra azok után, hogy a MÁV lecserélte a régi, korszerűtlen motorvonatokat a Budapest–Esztergom vonalon. A vasúttársaság elővárosi közlekedést fejlesztő elképzeléseit az idő visszaigazolta. Csak Esztergom irányába 22 százalékkal nőtt az utasszám egy év alatt.

H. K. J.

[caption id="" align="alignleft" width="320"] A Siemens Desiro szerelvényeken 22 százalékkal nőtt az utasok száma
[/caption]A hosszú évek óta pénzügyi gondokkal küzdő MÁV hathatós lépéseket tesz az Európai Unió színvonalához közelítő személyszállítási rendszer kialakítására. Az egyik fontos lépés az elővárosi forgalom fejlesztése. Ennek keretében öt év alatt a tervek szerint 40–50 százalékkal nő az utasok száma.

A program által érintett területet nyugatról Székesfehérvár, keletről Szolnok határolja. Észak–déli kiterjedése Budapesttől 80 kilométer. Ebben a 15 ezer négyzetkilométeres körzetben 3,5 millió ember él. A főváros területére 11 vasútvonal fut be, közülük mindegyik részt vesz az elővárosi forgalom lebonyolításában. A program tartalmazza ezen vasútvonalak fejlesztését, a ferihegyi vasúti összeköttetés megteremtését, illetve a rákospalotai körvasút fővárosi közlekedési rendszerbe illesztését. A háromlépcsős fejlesztés első szakaszában – 2003 és 2006 között – azt tervezi a MÁV, hogy a Budapesttől 30–40 kilométerre lévő állomásokról félóránként, az ettől távolabbi településekről óránként indít vonatokat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában