Ország-világ

2005.05.26. 00:00

Vessenek véget a káosznak!

Bűz, dugók, ideges emberek. Az Üllői út és a Lajosmizse–Örkény vasútvonal találkozása számos problémával jár. Megoldást csak egy köz-úti felüljáró jelenthetne.

Kiss G.–Lázin M. A.

[caption id="" align="alignleft" width="320"] Az autókat nemcsak a közlekedési lámpák, hanem a vonatok is megállásra kényszerítik. Ebben a kereszteződésben túl gyakran és sokáig.
[/caption]Vonat, villamos, busz, kamion és autó egyetlenegy kereszteződésben. Kispest és Pestszentlőrinc találkozásánál életveszélyes az Üllői út. A forgalom állandóan torlódik, a járműveket egy közlekedési lámpa és egy fénysorompó is lassítja. Az álló autók öntik magukból a szén-monoxidot. Ha jön a vonat, a villamosok hoszszan kígyóznak egymás mögött. A gépjárműáradat éjszaka és hétvégén sem csökken. A zaj sokak életét keseríti meg. A közeli házak lakói szinte soha nem nyithatják ki ablakaikat. Az állandó torlódáson csak egy felüljáró segítene.
– Minden hétre jut egy baleset – panaszkodott lapunknak Garamvölgyi Anett (41). – Nemrég egy kamion szakított ketté egy öreg bácsit. A két villamos- és egy vonatvágány a gyalogosok életét is megnehezíti. A környékbeli kocsmákból sok ittas ember vág keresztül a síneken. Már többször előfordult, hogy beestek a villamos alá.
Ebben az esztendőben a XIX. kerületi Szabó Ervin utca és a Bókay-telep szélén álló Szarvascsárda tér között újítják föl az Üllői utat. Ez  összesen háromezer-ötszáztíz méter hosszúságot és 45 600 négyzetméternyi felületet jelent.
Üröm az örömben, hogy a megújuló szakaszból mindössze 1,3 kilométernyi esik Kispest területére. Azaz a Szabó Ervin utca és Határ út között lévő ezerötszáz méternyi aszfaltszalag  továbbra is a régi marad.
– Mi természetesen annak örülnénk leginkább, ha az egész hozzánk eső részt újraszőnyegeznék – mereng Eördögh Gábor, Kispest alpolgármestere. Aki egyben azt is hozzáteszi, információik szerint erre talán 2006-ban kerülhet sor. A szó elszáll, az írás megmarad örök igazságát ismerve, a hivatal most azon fáradozik, hogy az ígéret mielőbb papírra kerüljön.
Az alpolgármester elmondta, a lajosmizsei vasutat a kerületben négy szintbeli kereszteződés metszi át. Ezek áteresztőképessége csekély, az utak igen leromlott állapotban vannak.
A térképre nézve önként adódik az ötlet: az Üllői utat a sínek alatt vagy felett kellene átvezetni. Ám a városatya emlékezete szerint még nem látott ilyen terveket.
A hídról a főpolgármesteri hivatalnál sem hallottak. Mint mondták, még a távoli jövőben sem szerepelnek ilyen tervek.
Mint a MÁV Rt. Kommunikációs Igazgatóságán megtudtuk, Kispest megállóhelyen napi harminckét személyvonat áll meg. A budapesti elővárosi közlekedés tizenegy befutó vonalon zajlik, ezek egyike a Lajosmizse– Budapest vasútvonal. Ez a szakasz része a Budapest Elővárosi Projektnek. Ebben az irányban átlagosan napi háromezer ember utazik. Az Üllői út szomszédságában lévő megállóhely utasforgalma alacsony, ugyanis legtöbben a közeli Kőbánya-Kispestről, illetve oda utaznak.
Az egykori Hoffer Traktorgyár mellett 200-300 fő száll le, illetve fel a szerelvényekre naponta.
Az Üllői úti átjárónál az elmúlt években jelentősen megnövekedett a forgalom. A MÁV sokat tett a dugók csökkentése érdekében. A társaság a szabályozásban előírt biztonsági korlátokon belül igyekszik minél rövidebb idő alatt áthaladtatni a kereszteződésben a vonatokat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában