2005.06.16. 00:00
Több mint ötmillió barkácsoló
Az OBI, amely a „Lakásból otthont” szlogen jegyében lépett tizenegy éve a magyar piacra, idehaza is piacvezetővé vált.
A világ egyik vezető otthonteremtéssel foglalkozó áruházlánca április végéig, egy év alatt 5,4 millió vásárlót fogadott és 38 milliárd forintos árbevételt ért el. Májusban letették a nagykanizsai áruház alapkövét. Emellett az OBI új áruházat nyit Budapesten és Sopronban, s felújítja több régebbi üzletét is. A beruházásoknak köszönhetően év végére az áruházlánc összesített eladótere 145 ezer négyzetméterre bővül, s ma már 1800 embernek adnak munkát. Az OBI idén 51 milliárd forintos forgalomra számít.
Első magyarországi áruházát 1994-ben Budapesten nyitotta meg. Az áruházlánc az elmúlt évben új üzletet nyitott Tatabányán, Dunaújvárosban, Szolnokon és Dél-Budán, a Savoya Parkban, bővítette újpesti üzletét is. Ennek köszönhetően piaci versenytársai közül a legtöbb helyen, jelenleg hat budapesti és tizenegy vidéki áruházban fogadja a vásárlókat. Az OBI 2004-ben 10,7 millió látogatót fogadott, akik közül 5,4 millióan vásárlóvá váltak, az áruházlánc árbevétele pedig elérte a 38 milliárd forintot, ami 11 százalékos növekedés a tavalyi árbevételhez képest. Az OBI jó eredményeit a lakáskultúra termékek, a gépek, szerszámok és a kertészet forgalmának növekedése okozta, amelyet a cég a piaci igényekre épülő széles választékával, alacsony áraival és áruházainak elérhetőségével valósított meg.
Az OBI életében központi szerepet kapott a környezettudatos gondolkodás. Ennek bizonyítéka, hogy 2004-ben külső tanácsadó céget bízott meg környezetvédelmi tevékenységének átvilágításával. Az ebből készült jelentés sem környezeti problémát, sem környezetszennyezést vagy jelentős környezeti veszélyeztetést nem mutatott ki. A gyerekeknek szólt az OBI tavalyi karitatív akciója is, amelynek eredményeként minden „OBI városban és kerületben”, összesen tizennégy új, az európai uniós normáknak megfelelő játszóteret építettek és adtak át.