Ország-világ

2005.08.01. 00:00

Jubileum Räikkönennel

Kimi Räikkönen nyerte meg a 20. Magyar Nagydíjat, miután tankolási taktikában ezúttal jobb volt a McLaren, mint a Ferrari. Alonso csak a tizenegyedik lett.

Hegyi Áron

[caption id="" align="alignleft" width="250"] Íme egy tökéletesnek tűnő rajt. Egy másodperccel később Christian Klien már a levegőben volt, és Alonso versenye is elúszott egy ütközés miatt.
[/caption]Kimi Räikkönen pazar versenyzéssel szerezte meg idei negyedik, pályafutása hatodik győzelmét. A McLaren finn pilótája a második rajtkockából, Michael Schumacher mellől indulhatott, és kezdetben nem is tudta megelőzni. Azonban a McLaren tankolási startégiája meghozta eredményét. Amikor Schumi másodszor látogatta meg a boxutcát, az élre álló finn padlóig nyomta a gázt, és a következő körben már ő is kint volt. Gyors tankolás után a német elé jött vissza, és ezt még egyszer meg tudta tenni, eldöntve ezzel a versenyt. A futam nagy vesztese Fernando Alonso volt, akinek az első kör végén a boxba kellett hajtania, végig a mezőny második felében autózott, végül a 11. helyen, körhátránnyal ért célba. Azonban ez a nap nemcsak a kétórás száguldásról szólt, hanem a világ legnagyobb cirkuszáról is. Bár maga az előadás csak délután kettőkor kezdődött, az élet már kora reggel beindult a pályán. A legfrissebb szurkolók már nyolckor a helyszínen voltak. A rutinosok hátizsákba pakolták a szendvicseket és a hideg ásványvizet, tudván, hogy előbbinek hatszáz forint darabja, utóbbiból pedig ötszáz forint fél liter. Az év egyik legmelegebb hétvégéjén jól jött a szalmakalap is.

A boxutcában sorra nyitottak a garázsok, tüsténkedtek a szerelők. Mire az utca egyik végéből a másikba értünk, a legtöbb helyen már kint álltak a hármas számú autók, és a szervizcsapat gyakorolta rajtuk a kerékcserét és a tankolást. A pilóták ekkor még nem voltak a pályán, egyedül Ralf Schumachert pillantottuk meg. A paddockban (a versenyzők utcája) feltűnt Bernie Ecclestone is. A Forma–1 első számú irányítója komótosan besétált a Ferrari rezidenciájára. A célegyenes túloldalán is zajlott az élet, majdnem minden csapatnak volt saját standja. Hivatalos ajándékboltok sorakoztak egymás mellett, csillagászati áraik nem riasztották el a vásárlókat. A legnagyobb sikere a Toyota standjának volt, melynek egyik sarkában két versenyautóból átalakított szimulátor állt, amelyet bárki kipróbálhatott. Ez az egyetlen dolog volt ingyen a Hungaroringen, igaz, ezért egy órát kellett sorban állni.

Közeledett a rajt, és egyre többen lettek, bár telt házról nem beszélhettünk. A 48 Celsius-fokos aszfalton Michael Schumacher várhatta az élről a rajtot, neki idén ez volt az első pole pozíciója. Mögötte Montoya, Trulli, Räikkönen volt a sorrend, az összetettben vezető Alonso csak a hatodik helyről startolhatott. Amíg a mezőny eleje gond nélkül elment, addig a spanyolnak megsérült a Renault-ja, és az első kör végén ki is kellett mennie a boxba egy gyors szervizelésre. A legrosszabbul Christian Klien járt, ugyanis bukfencezett egyet, amikor összeakadt Villeneuve-vel. Räikkönen jó fél másodperces hátránnyal üldözte Schumachert, őket Montoya, Trulli, majd Button követte. Barrichello és Alonso csak a mezőny végén autózott (a brazil is volt a boxban).

Az élen álló hármasból meglepetésre a finn ment ki elsőként tankolni. Ezek szerint szombaton nem a Ferrariban volt a legkevesebb üzemanyag az időmérőn, hanem a hétszeres világbajnok német valóban gyors volt, mint a szélvész. Igaz ez még akkor is, ha három körrel később ő maga is kiment tankolni egy kicsit. Ekkor Montoya vette át a vezetést, miközben az összetettben Räikkönen előtt 36 ponttal vezető Alonso csak a 16. volt. A kolumbiai gyorsan 20 másodpercre növelte előnyét, igaz, ez is kevés volt ahhoz, hogy a tankolás után az első helyre jöjjön vissza. Az élen helyreállt a korábbi sorrend, elöl Michael Schumacher, mögötte Kimi Räikkönen, és a finn csupán 0,2 másodpercre volt a némettől. Alonso kiment tankolni, aminek az lett a következménye, hogy körhátrányba került a két élenállóhoz képest.

A 36. körben Schumacher ismét kiment tankolni, és csak a harmadik helyre, Räikkönen és Montoya mögé tudott visszajönni. Több sem kellett a finnek, a következő körben azonnal kiment tankolni, és miután 5,2 másodperc alatt végzett, ha csak centikkel is, de Schumacher elé jött vissza. Már csak az volt a kérdés, elég lesz-e ez a hátralévő harminchat körre. Mindenesetre Raikkönen pillanatok alatt hat és fél másodpercre növelte előnyét. A finn szurkolói innentől kezdve azért imádkozhattak, nehogy megismétlődjön az, ami Hockenheimben, amikor Räikkönen az élről volt kénytelen kiállni műszaki hiba miatt. A 40. körben aztán kezdhettek még jobban aggódni, ugyanis a másik McLaren Montoya alatt megadta magát. A 48. körben Schumacher lekörözte csapattársát, és új riválisa akadt öccse, Ralf személyében.

Az 50. körben Räikkönen megint kijött egy szupergyors tankolásra, és a McLaren-csapat nem tolt ki vele. Tökéletesen dolgozva segítették hozzá a finnt, hogy újfent Schumacher elé jöjjön vissza, ezzel eldöntve a futamot. Eztán már csak a két Schumacher csatája szolgáltatott némi csemegét a nézőknek, végül a rutinosabb Michael az alaposan elkopott abroncsain is maga mögött tudta tartani Ralfot. Alonso csak a 11. helyen jött be, ezzel hat futammal a vége előtt 26 pontra csökkent az előnye Räikkönennel szemben.

A Magyar Nagydíj végeredménye

1. Kimi Räikkönen McLaren 2. Michael Schumacher Ferrari 3. Ralf Schumacher Toyota 4. Jarno Trulli Toyota 5. Jenson Button BAR–Honda 6. Nick Heidfeld Williams 7. Mark Webber Williams 8. Takuma Szato BAR–Honda

A világbajnoki pontverseny állása

1. Fernando Alonso 87 2. Kimi Räikkönen 61 3. Michael Schumacher 55 4. Jarno Trulli 36 5. Juan-Pablo Montoya 34 6. Ralf Schumacher 32

A konstruktőri verseny állása

1. Renault 117 2. McLaren 105 3. Ferrari 86 4. Toyota 68 5. Williams 52 6. Red Bull 24

1. Kimi Räikkönen McLaren

2. Michael Schumacher Ferrari

3. Ralf Schumacher Toyota

4. Jarno Trulli Toyota

5. Jenson Button BAR–Honda

6. Nick Heidfeld Williams

7. Mark Webber Williams

8. Takuma Szato BAR–Honda A világbajnoki pontverseny állása

1. Fernando Alonso 87

2. Kimi Räikkönen 61

3. Michael Schumacher 55

4. Jarno Trulli 36

5. Juan-Pablo Montoya 34

6. Ralf Schumacher 32 A konstruktőri verseny állása 1. Renault 117

2. McLaren 105

3. Ferrari 86

4. Toyota 68

5. Williams 52

6. Red Bull 24 Íme egy tökéletesnek tűnő rajt. Egy másodperccel később Christian Klien már a levegőben volt, és Alonso versenye is elúszott egy ütközés miatt. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában