Ország-világ

2005.07.05. 00:00

Most nem sztrájkol a BKV

Egyelőre elmarad a BKV-sztrájk. A társaság újabb haladékot kapott a szakszervezetektől, hogy megszervezze a járművezetők hosszabb pihenőidejét.

Vajta Zoltán

[caption id="" align="alignleft" width="320"] A buszpótló pótlója sem ritka manapság a fővárosban. A közlekedési vállalat hosszú évek óta szeretné, ha elégedettek lennének velük az utasok. Fotó: Szabolcs László
[/caption]Átmenetileg elhárult a sztrájkveszély a BKV-nál. A Budapesti Közlekedési Szakszervezeti Szövetség (BKSZSZ) újabb haladékot adott a közlekedési cégnek. Szeptember 1-jén kell bevezetnie a járművezetők húszperces pihenőidejét. Ez korántsem egyszerű és olcsó feladat. Mintegy másfél milliárd forintba kerül, hiszen amíg a sofőrök egy része pihen a végállomáson, másoknak kell vinniük az utasokat. Vagyis újabb alkalmazottakat kell felvennie a pénzügyi zavarokkal küzdő BKV-nak.
Nemes Gábor, a BKSZSZ elnöke kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy miért hisznek még mindig a BKV vezetésének. Hiszen a cégnek már március végén be kellett volna vezetnie az új menetrendet. Mivel nem teljesítették, június 16-áig kaptak további haladékot. Most újra csak időt nyert a közlekedési vállalat. Nemes Gábor azt mondta, ha szeptemberben sem kapják meg, ami nekik jár, majd elgondolkodnak a következő lépésekről. A szakszervezetek a tegnapi megegyezésig hajnaltól délután egyig tartó sztrájkkal fenyegetőztek. Ezek szerint egyáltalán nem mentek volna ki a járművek a forgalomba.

A BKV-ra mostanában amúgy is rájár rúd. Legutóbb Aba Botond vezérigazgató elbúcsúzhatott prémiumának egynegyedétől az előzetes engedélyezés és egyeztetés nélkül bevezetett járatritkítás miatt. Minderre a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) hívta fel akkor a figyelmet. A BKV-vezérek előtte „hajtóvadászatot” folytattak a civil szervezet tagjaival szemben. Az utóbbi néhány hónapban azonban egyre több olyan VEKE-javaslatot fogadott el a főváros, amelyet korábban elvetett a BKV. Tegnaptól például a Kálvin térig jár a 112-es busz. A BKV ezelőtt azt is megvalósíthatatlannak tartotta, hogy módosítsák a 7-es buszok vonalát, augusztusban a közgyűlés már tárgyalja. Megszűnne a 7A, helyette a 7-es járna Albertfalváig. Így az ottani lakosoknak nem kell 15–20 percet várniuk a megállókban. A 173-as végállomását áthelyezik a Kelenföldi pályaudvarra. A 73-as busz pedig Újpalota és a Bornemissza tér között járna. Az éjszakai tömegközlekedés átalakítását is a VEKE kezdeményezte. Majd Demszky Gábor főpolgármester váratlanul arra utasította Aba Botond vezérigazgatót, hogy azonnal valósítsák meg a civilek javaslatait.

Vajda Pál mégsem ment pezsgőzni a civilekkel

Pezsgővel ünnepelték volna meg a civilek a közlekedési változásokat. A 112-es új, Kálvin téri megállójába vonultak fel. Úgy volt, hogy Vajda Pál is együtt koccint velük, a főpolgármester-helyettes mégsem jelent meg az eseményen. Utasok se nagyon voltak a 112-es buszokon. Talán azért, mert egy tüntetés miatt délelőtt lezárták az Erzsébet híd két sávját. A buszok lassan tudtak csak haladni, így vélhetően sokan előbb leszálltak. Vagy talán nem is tudtak még az utasok a meghosszabbított útvonalról.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában