2005.08.29. 00:00
Csúnyán beszéltek velem a kórházban
Olvasónkat hátfájdalmai miatt háziorvosa ortopédiai vizsgálatra utalta be. A szakrendelő egyetlen ortopédorvosa szabadságon volt. A Péterfy utcai kórházban udvariatlan hangnemben elutasították a beteget.
Elnézést kérünk – reagált dr. Budaházy Emil, a Péterfy Sándor Utcai Kórház főigazgatója. Hasonló esetben az intézmények általában megállapodnak a helyettesítésről. Vagyis arról, ha mondjuk a Csengery utcai szakrendelőben szünetel a rendelés, a betegek a Péterfybe mehetnek. (A közelebbi Erzsébet Kórházban nincs ortopédia.)
Sajnos a Csengery utcai szakrendelő vezetője nem jelezte a kórháznak, hogy szükségük van a segítségükre. Ezért fordulhatott elő, hogy a hölgyet elutasították. Ami valóban nem megoldás, hiszen a szakorvosi ellátás jár – ismerte el a főigazgató. Ahogy az esetről tudomást szerzett, rögtön felvette a kapcsolatot a Csengery utcai rendelővel, és megállapodott velük.
Más kérdés a hangnem, amelyben az asszisztens a beteggel beszélt. Aki modortalan, mondja a Péterfy főigazgatója, és panasz érkezik rá, azt a második eset után elbocsáthatják vagy a betegektől távolibb munkakörbe helyezhetik át.
A Péterfy kórháznak fontos, hogy a dolgozóit – akár jutalommal is – barátságos bánásmódra ösztönözze. Dr. Budaházy hisz benne, hogy a jó szó fél gyógyulás lehet.