2005.08.31. 00:00
Reptéri időérzék
A nyár vége felé idén két dolog felett örvendezhetünk: kisütött a nap és átadták a Ferihegyi repülőtér egyes terminálját. Ám amíg az időjárás javulásáról elmondható, hogy jobb később, mint soha, a reptér esetében ez nem mentség. Értelmes magyarázatot úgysem lehet adni arra, miért a nyári szezon végén nyitják meg; aki járt mostanában Ferihegyen, megtapasztalhatott valamit abból, milyen egy zsúfolt stadion bejárata negyed órával a meccs előtt.
Ez a meccs azonban jó ideje elkezdődött már, az egész régió vívja rendületlenül. Ha mértékegységnek tekintjük az időt, végül is össze lehet vetni a budapesti repülőteret az ősrivális Prágával: ott is eltart háromnegyed óráig, mire az utas a bejárattól eljut a gépig. Igaz, ezt az időt intenzív meneteléssel tölti, nem pedig azzal, hogy kétségbeesetten próbálja magát átverekedni egy csapat spanyolon, meg a hátizsákjaikon. Ha azt gondoljuk, ez nem tűnik föl a külföldieknek, csak az, hogy Ferihegy 1-et az eredeti tervek alapján újították fel, vagy abban a hitben ringatjuk magunkat, elájulnak, ha meglátják a repterek funkcionálisan semmilyen belteréhez képest eredeti kinézetű terminált, tévedünk. Őket az sem fogja érdekelni, hogy az eredeti, 8,7 milliárd forintos költségvetést magyar viszonylatban csekély 1,8 milliárddal lépték túl a kivitelezésnél. Csak egy kényelmes, áttekinthető, gyors repteret akarnak. Mi meg még sokat.
Ehhez azonban sok pénzre lenne szükség: a Budapest Airport becslései szerint nagyjából 200 milliárd forintra. Ehhez képest Ferihegy 1 felújítása szimpla nagytakarítás. Alig érthető, miért kellett vele ennyit várni. Ha szerencsénk van, a BA-nak néhány hónapon belül új gazdája lesz. Aki nem csak a pénzt nem fogja sajnálni a forgalomhoz méretezett repülőtér kialakítására, de talán jobb időérzéke is lesz.
a nyári szezon végén nyitják meg; aki járt mostanában Ferihegyen, megtapasztalhatott valamit abból, milyen egy zsúfolt stadion bejárata negyed órával a meccs előtt. Gyükeri Mercédesz -->