2005.09.06. 12:05
Az m2 a Duna tv előtt
Egy augusztusi mérés szerint az m2-es kulturális televízióként való újrakitalálási projektje meghozta az első sikereket. A közszolgálati televízió nyári struktúrájában megjelenő kulturális és ismeretterjesztő műsorok megnyerték a magas társadalmi státussal rendelkező nézőket. A Duna TV sem a Kultúrházra sem a csúcsidőre időzített filmre nem válaszolt. A m2-es csatorna nézői összetételében leginkább a budapestiek és a nagyvárosiak vannak túlsúlyban. Ide tartozik a 18 éven felüliek több mint 50 százaléka a 2005. augusztus havi átlag szerint. A Duna Televíziónál ez a szám valamivel alacsonyabb, 45 százalék. Az m2 nézőtáborát jelentős százalékban a magasabban pozícionált társadalmi rétegek alkotják. A felnőttek esetében ez az arány 36,5 százalék, amíg a Duna Tv-nél 32. A csatorna műsorai iránt érdeklődők között nagy számban megtalálhatók a nagy vásárlóerővel rendelkezők is. A legmagasabb kategóriába tartozók aránya 30,6, amíg a Duna Tv-nél 28,3 százalék. (Transindex)