Ország-világ

2006.01.13. 13:52

Előtte-utána

Az Előtte-utána költői szépségű, izgalmas formai kísérlet; nem hagyományos dramaturgiát követő jelenetsor, szerkezete zeneműhöz hasonló, leginkább szó-operának lehetne nevezni, amelyben minden szereplő a saját külön szólamát játssza, de az egészből mégis létrejön egyfajta teljesség.

BAMA

A több leírást és szerzői instrukciót, mint dialógust vagy akciót tartalmazó szöveg tág teret ad a rendezői, a színészi - és a nézői inspirációnak. A töredékes, filmszerűen „vágott" történetek az élet valószerűtlenségét és titokzatosságát, kisszerűségét és banalitását, törékenységét és kiszámíthatatlanságát, boldogságát és boldogtalanságát sűrítik össze, a látszólag véletlenszerűen felbukkanó és eltűnő figurák történetei összeszövődnek.


A Katona József Színház és a Krétakör Színház közös produkciója Bemutató: 2006. január 13. péntek 19:00 További előadások: január 14., 15., február 6., 7., 8.

A mindennapi, különös vagy szürreális elemekből a szerző az emberi létezés panorámaképét rakja ki, valami olyasmit, mint az az élmény, amelyről a klinikai halálból visszatértek számolnak be, akik egész életüket „kiterítve", mintegy egyetlen képben szemlélhetik. A darabot átszövi a pusztulás, a terméketlenség, az idő könyörtelen rombolása, a visszafordíthatatlan változás motívuma, ami után „semmi sem lesz többé olyan, mint annakelőtte volt". A fájdalom mellett azonban megszólal egy másik alaphang is: a derűé. A szerző humorral és játékossággal, szeretetteljes iróniával nézi botladozó és sodródó, szeretkező és marakodó, emlékező és kérdező hőseit.

Roland Schimmelpfennig a kortárs német színházban az elmúlt években feltűnt új drámaíró-nemzedék egyik legjelentősebb tagja. Tucatnyi színművét több díjjal jutalmazták, számos nyelvre lefordították. Push up 1-3 című darabját több magyar színház is bemutatta, Az arab éjszakát pedig jelenleg is játssza az Örkény Színház. Előtte-utána című művének ősbemutatója 2003-ban volt a hamburgi Schauspielhausban, azóta számos színházban előadták Németországban és Európa-szerte.

Játszók:Bánki Gergely, Bezerédi Zoltán, Csákányi Eszter, Elek Ferenc és Fekete Ernő, Hajduk Károly, Katona László, Láng Annamária, Lengyel Ferenc, Moldvai Kiss Andrea, Mucsi Zoltán, Nagy Ervin, Péterfy Borbála, Rácz Gábor, Rezes Judit és Sárosdi Lilla, Scherer Péter, Szirtes Ági, Takátsy Péter, Terhes Sándor, Törőcsik Mari, Valter Ferenc Dramaturg: Veress Anna, Zene: Vajda Gergely, Tánc: Frenák Pál, Súgó, asszisztens: Fenyvesi Judit, Fordította: Veress Anna Rendező: Schilling Árpád

Dramaturg: Veress Anna, Zene: Vajda Gergely, Tánc: Frenák Pál, Súgó, asszisztens: Fenyvesi Judit, Fordította: Veress Anna

Rendező: Schilling Árpád A Katona József Színház és a Krétakör Színház közös produkciója

Bemutató: 2006. január 13. péntek 19:00

További előadások: január 14., 15., február 6., 7., 8. "Ó, milyen hosszú időn át nem leszünk, és a világ létezik tovább

– se név, se jel nem marad utánunk.

Előtte nem voltunk és hiányát nem éreztük,

utána, amikor már nem leszünk, úgy lesz, mint előtte volt."

Omár Khajjám, XI. századi perzsa költő verse -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában