Ország-világ

2006.03.27. 20:10

Átadták az M7-es új szakaszát

Újabb huszonhat kilométerrel bővült a hazai autópályák hossza: az M7 Ordacsehi és Balatonkeresztúr közötti szakaszát tegnap helyezte forgalomba Gyurcsány Ferenc miniszterelnök. A pálya ezzel elérte a Balaton déli partjának fővárostól legtávolabbi településeit, ám arra, hogy egyenes út vezessen a fonyódi vagy éppen adriai nyaralás helyszínéig, még várni kell.

Füleki Tímea - Fónai Imre

„Európában az utóbbi időszakban hazánk az az ország, ahol egyidőben, azonos időtartamban a legtöbb autópálya épült” – büszkélkedett Gyurcsány Ferenc miniszterelnök az M7-es autópálya Ordacsehi-Balatonkeresztúr közötti szakaszának tegnapi átadásán. A kormányfő kifejtette, hogy az autópályák után a vasútfejlesztésen és a „virtuális közlekedésen” a sor, utalva ezzel a szélessávú internet jövőbeni fejlesztésére.

Az M7-es átadott 26 kilométeres szakasza 62,3 milliárd forintból készült el. Idén április közepére kellett volna elkészülnie az új résznek, ám a választások közeledtével, előrébb jött a ceremónia időpontja is. Az országban elsőként itt alkalmazták a francia töltésalapozást, melyet a Nagyberek puha, tőzeges, ingoványos talaja indokolt. A gazdag élővilágú területen háromszáz méternél hosszabb ökológiai átjárót építettek. Kilenc aluljáró, 19 felüljáró és 29 híd épült Ordacsehi és Balatonkeresztúr között.

Az új szakaszon azonban nem készült el a kaposvári út lekötése a hetes főútra Fonyódnál, amely egyben a város jó részét elkerülő autópálya-lehajtási lehetőség is lesz. 2007. májusig kell még várni az útra, nem tudták vállalni ugyanis ezen a részen a gyorsabb technológiával járó többletkiadást. Fonyód önkormányzata az őt ért erkölcsi és anyagi kárt rótta fel a késlekedés miatt. Miseta István polgármester beszámolt arról: kérik, hogy a kötelező kátyúzáson túl a felelősök vállalják fel a munkagépek által használt valamennyi út teljes helyreállítását.

Kérdéses azonban, hogy mennyiben jelent megoldást az M7 új szakasza az érintett településeken lakóknak. Hol aláírásgyűjtéssel, míg másutt forgalomlassító demonstrációval adtak hangot korábban annak: elviselhetetlen a kamionforgalom. Balatonbogláron már a tavaly átadott szakaszt is megváltásként várták, hiszen korábban azt az ígértet kapták: az átadáskor kitiltják a 7,5 tonna feletti járműveket a régi hetesről. Ez mégsem történt meg, ahogy a tegnap átadott pálya térségében sem. Legalább kilenc hónapot csúszik a kőröshegyi völgyhíd építése Zamárdi és Balatonszárszó között. Néhány hete ismerték el az illetékesek, amit a hídépítők hónapok óta suttogtak: nem tartható az eredeti, 2006 novemberi átadási határidő. Az építkezésen dolgozó munkások szerint megsüllyedtek a hatalmas hídpillérek, sőt arról is lehetett hallani, hogy nem érne pontosan össze a két oldalról építeni kezdett útpálya. A csaknem két kilométer hosszú, nyolcvan méter magas viadukt Közép-Európa legnagyobb ilyen építménye lesz.

Az M7 következő részének, a Balatonkeresztúr-Nagykanizsa 36 kilométeres szakaszának a közelmúltban zárult a közbeszerzése, ez a pályaszakasz a tervek szerint jövőre kész lesz.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában