Ország-világ

2007.06.15. 16:16

Egyre jobban nézünk ki

A magyaroknak kezd fontossá válni a testük ápolása – derült ki a Nielsen piackutató vállalt felméréséből

Mézes Rita

A magyaroknak kezd fontossá válni a testük ápolása – derült ki a Nielsen piackutató vállalt felméréséből. Hazánkban a megkérdezettek 83 százaléka érez egyre nagyobb késztetést külseje szépítésére, megjelenése javítására. Ez a szám a hatodik legmagasabb a világon.

A legtöbben közérzetük javítása miatt tesznek így, ezt követi a partnernek való tetszés, illetve az új kapcsolat kialakítására való törekvés. Míg a másik nem figyelmének felkeltését célzó szépségápolás Európában 41 százalék, addig ez a szám itthon 56. Így az sem lehet meglepő, hogy 100 magyarból 90 vásárol rendszeresen testápoló készítményeket és egyéb kozmetikumokat.

A testápolásban a bőrápolás vezet, ezt követi a haj- illetve az arcápolás, végül a haj erősítése. Európában ezüstérmesek vagyunk a rendszeresen arcukat és hajukat ápolók magas arányával.

Vásárláskor a honfitársaink 73 százalékát befolyásolja az ár, ezzel listavezetők vagyunk az öreg kontinensen, ahol az átlag 57 százalék.
A márkahűség viszont nálunk jóval jellemzőbb, mint a többi európai országban. A magyarok kiugróan magas arányban ismerik el a drágább termékek jobb minőségét. A felmérés során szóba kerültek a férfiak megváltozott szépségápolási szokásai is. A válaszadó magyarok 74 százaléka véli úgy, hogy az erősebbik nemet ma már jobban foglalkoztatja a megjelenése. Ezt a megkérdezettek 82 százaléka normálisnak, sőt dicséretesnek gondolja.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában