Ország-világ

2007.08.18. 10:00

Mit és miért vásárolnak a nők?

A nők szerepének felértékelődése korunk legfontosabb társadalmi változása – fogalmazták meg a Nő mint márka – Magyarország 2007 elnevezésű konferencián részt vevő szociológusok, pszichológusok és marketingszakemberek.

B. B.

[caption id="" align="alignleft" width="180"] Mondd, te mit választanál...?
[/caption]Ez volt az első rendezvény, amely a magyar nőkkel mint önálló fogyasztói csoporttal foglalkozott. „A hölgyek érzékenységük miatt különösen jó fogyasztók” – hangsúlyozta C. Molnár Emma pszichoterapeuta. Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a tárgyakhoz való kötődés szegényebbé teszi a személyiséget. Különösen a magas technikai színvonalú eszközök, például autók birtoklásával próbálják a nők pótolni a férfi társtól hiányzó biztonságérzetet.

Kozák András, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója elmondta: a nők 70 százaléka alaposan utánanéz, mit hol érdemes beszerezni, és többet is hajlandók utazni, hogy elvárásaiknak megfelelően vásárolhassanak. A szebbik nem a napi fogyasztási cikkek beszerzésének feléről akkor is egyedül dönt, ha nem egyedül él. Elhangzott az is: a szocializmusban az „államosított feminizmus” miatt a munkahelyeken sok nő volt vezető beosztásban, de a rendszerváltás után megszűnt az utánpótlás.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában