2008.02.18. 06:08
Buciképű családi áruszállító
Egy Renault, amelyből tíz év alatt kétmilliónál több készült, de funkcióját tekintve nehéz beskatulyázni. Lehet kisáruszállító vagy családi autó, kinek mire van szüksége. Most itt a Kangoo harmadik generációja.
[caption id="" align="alignleft" width="250"] Az autó 18 centiméterrel hosszabb, 16-tal szélesebb, és akár 200 kilogrammal nehezebb elődjénél
[/caption]Nem idegen a Renault-tól a kisáru-szállítók e családbarát típusa, hiszen az első modell már fél évszázaddal ezelőtt megszületett. A formája miatt „bakancsnak” becézett Renault 4-es azóta legenda lett, s még ma is sok fut belőle az utakon. Az R4-ből csaknem 8 milliónál több készült, s gyártása (Marokkóban) csak a kilencvenes évek közepén állt le. A modellpalettán a Clio lépett a helyébe, bár az igazi utódra 1998-ig, a Kangoo megjelenéséig kellett várni. A buciképű autó piacra dobása alaposan felkavarta a kedélyeket. A szokatlan forma miatt a Kangoo kapott hideget és meleget bőségesen, de a tíz év alatt eladott 2,3 millió darab igazolta a mérnökök merész elképzeléseit. A kissé sivár belsőért, és a személyautókhoz mérten szegényes felszereltségért maradéktalanul kárpótolt a tágas utas- és raktér, a számtalan tárolórekesz, és a megbízható műszaki háttér. A harmadik generáció azonban kinőtte az említett betegségeket: a forma továbbra is egyedi, de a műszaki tartalom és a felszereltség immár minden igényt kielégít.
A változások első szembetűnő pontja a méretgyarapodás. Az autó 18 centiméterrel hosszabb, 16-tal szélesebb, és akár 200 kilogrammal nehezebb elődjénél. Odabent maradtak a magas, jó kilátást biztosító
Műszaki adatok
Renault Kangoo 1.5 dCi 85 Összlökettérfogat (cm3) 1461 Teljesítmény (kW/LE) 63/85 Nyomaték (Nm/min) 200/1750 Csomagtér (l) 660–2866 Gyorsulás 0–100 km/h (sec) 16 Max. sebesség (km/h) 158 Átl. fogyasztás (l/100 km) 5,3székek, a levegős fejtér, viszont még több a rakodóhely, és az első ajtók csaknem 90 fokos szögben nyílnak. A csomagtartó alaphelyzetben is hatalmas (660 liter), az ülések előredöntése után pedig majdnem 3 köbméter áll rendelkezésre. Az osztott hátsó támla egyetlen mozdulattal süllyeszthető a padlóba, s némi felárért ugyanez tehető az anyósüléssel is, hogy a hosszú tárgyak szállítása se okozzon gondot.
A komfortérzet is javult a korábbi modellhez képest: a műszerfal ugyan továbbra is műanyag borítással készül, de elegánsabb és a kéttónusú színezés miatt barátságosabb is. A kezelőszervek kézre esnek, a műszerek jól áttekinthető rendben sorakoznak. Kár hogy a második tolóajtó csak az Expression szinttől jár. A motorválasztékban az 1,6-os benzines mellett három másfél literes, de különböző teljesítményű dízel szerepel. Aki a dinamikus vezetés híve annak a 86 illetve 103 lóerős dízelt ajánlják. A fogyasztás tekintetében viszont a 68 lovas a nyerő.
Kangoo-sztori röviden
1998 Megjelenik a Clio-alapokra épített Kangoo, majd bemutatkozik az emelt hasmagasságú kivitel is.
1999 Debütál a hosszított, kétoldali tolóajtós változat, és egy új 1,9-es turbódízel motor.
2001 Modellfrissítés, változások kívül belül és néhány új motor.
2002 Leáll az 1,9-es dízelek forgalmazása, maradnak a korszerű 1,5-ös dCi motorok. Bevezetik a négykerékhajtású modellt.
2003 Plasztikázás: új lámpák, új hűtőmaszk és felfrissített műszerfal.
2007 Generációváltás
Elmegy a világ végére is
A Kangoo megbízhatóságához nem fér kétség. A modell pályafutását mindössze két visszahívás árnyékolja, az egyiket a hátsó biztonsági övek, a másikat az 1,9-es dízelek vákuumszivattyúja okozta. A típusra 6 év átrozsdásodás elleni garanciát ad a gyártó. Az autót családi vonásai ellenére az áruszállító feladatokhoz igazították, így a napi nyúzás sem okoz gondot. Gondos karbantartás mellett 350 ezer kilométert is futnak, anélkül, hogy a motornak bármilyen baja lenne.
Összlökettérfogat (cm3) 1461
Teljesítmény (kW/LE) 63/85
Nyomaték (Nm/min) 200/1750
Csomagtér (l) 660–2866
Gyorsulás 0–100 km/h (sec) 16
Max. sebesség (km/h) 158
Átl. fogyasztás (l/100 km) 5,3 Elmegy a világ végére is A Kangoo megbízhatóságához nem fér kétség. A modell pályafutását mindössze két visszahívás árnyékolja, az egyiket a hátsó biztonsági övek, a másikat az 1,9-es dízelek vákuumszivattyúja okozta. A típusra 6 év átrozsdásodás elleni garanciát ad a gyártó. Az autót családi vonásai ellenére az áruszállító feladatokhoz igazították, így a napi nyúzás sem okoz gondot. Gondos karbantartás mellett 350 ezer kilométert is futnak, anélkül, hogy a motornak bármilyen baja lenne. Az autó 18 centiméterrel hosszabb, 16-tal szélesebb, és akár 200 kilogrammal nehezebb elődjénél -->